رفتن به محتوای اصلی
مشاوره 24 ساعته رایگان – 7 روز هفته
آیا امکان ریکاوری هارد اکسترنال وجود دارد؟

شاید تا بحال برای شما پیش آمده باشد که نیازمند بازیابی اطلاعات و ریکاوری هارد اکسترنال خود باشید اما نگران هزینه بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال هستید از آنجایی که گاها هاردها برای افراد اهمیت بسیار بالایی دارند و با توجه به قیمت های روز افزون کالاها تیم دیتاریکاوری ایران با قیمتی مقرون به صرفه و با تخصصی بروز اقدام به بازیابی هارد شما میکند که در ادامه ما شمارا راهنمایی میکنیم.

فهرست مطالب

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

درباره بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال بیشتر بدانیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود گجت های مختلف، راه های ذخیره اطلاعات بسیار بیشتر از قبل شده است که در میان انواع مختلف ذخیره ساز ها یکی از مهم ترین گجت های مورد استفاده، هارد اکسترنال است. این هارد ها با توجه قیمت و ظرفیت بسیار مناسبی که دارند یکی از مناسب ترین ذخیره کننده های اطلاعات هستند. اما نباید فراموش کرد که خطر حذف شدن اطلاعات همیشه وجود دارد و یکی از بدترین اتفاق هایی که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید این مورد است که فرد تمامی اطلاعات هارد اکسترنال خود را بر اثر دلایلی از دست بدهد. از این رو نیز عقلانی ترین راه این است که همیشه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

میخوام هاردمو ریکاوری کنم و نیازی به مراکز ریکاوری نیست

هارد اکسترنال چون معمولا برای اطلاعات مهم شرکتی یا فردی بکار می رود نباید این ریسک را پذیرفت که بدون تخصص و تجهیزات تخصصی مورد نیاز مانند دستگاه PC3000 و یا MRT هارد را بتوان ریکاوری کرد.

ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال اگر بصورت تخصصی انجام نشود ممکن است کار را دچار مشکل کند و دیگر امکان بازیابی آن وجود نداشته باشد و یا حتی به هارد نیز صدمه وارد کند.

هارد اکسترنال چیست؟

درباره ی هارد ها باید بگوییم که به فضای ذخیره سازی دائمی که می توان اطلاعات مفید و ضروری خود را در آن ذخیره کرد هارد گفته می شود، که این هارد ها به دو نوع اینترنال (داخلی) و اکسترنال (خارجی) تقسیم می شود.

به بیان ساده تر هارد اکسترنال در واقع همان هارد داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ است که فقط ظاهر و رابط اتصال متفاوتی را دارد. با توجه به این که پورت های هارد اکسترنال به صورت USB طراحی شده اند؛ از این رو به هر دستگاهی نیز متصل می شوند و بسیار راحت قابل استفاده هستند.

شما همچنین میتوانید اطلاعات مربوط به تعمیرات هارد اینترنال و بازیابی رم و تعمیر فلش سوخته را از این صفحات مطالعه فرمایید

نمیخوام برای بازیابی هارد هزینه ای داشته باشم

نمیخوام برای بازیابی هارد هزینه ای داشته باشم

از آنجایی که ریکاوری هارد کار بسیار مهمی است بخاطر اطلاعاتی که در آن قرار دارد ارزش بالایی دارد و نیازمند تخصص است اما هزینه آن باتوجه به شرایط هارد متفاوت میتواند باشد.

  • برند هارد
  • ظرفیت هارد
  • میزان خسارت
  • تشخیص سلامت هارد
  • امکان شناسایی در سیستم
  • درصد امکان بازیابی اطلاعات
  • هارد قبلا با نرم افزار تست شده یا نه؟
  • بعد از پاک شدن اطلاعات، کاری روی هارد انجام شده یا خیر؟

بنابراین با توجه به شرایطی که در بالا ذکر شد هزینه آن متفاوت است اما در مرکز دیتاریکاوری ایران این نرخ از 150 هزارتومان شروع می شود.

انواع هارد اکسترنال در هزینه بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال

هاردهای اکسترنال دو نوع اصلی دارند که هاردهای عرضه شده به بازار Portable یا Desktop هستند. هارد های Portable یا قابل حمل، همان دسته از هاردهای کوچک هستند که از طریق پورت USB به رایانه اتصال داده می شوند. دقیقا مانند یک فلش با حجم بالا کار می کنند و از همین رو نیز کار کردن با آن ها بسیار ساده است. اما هاردهای Desktop در اندازه های بزرگ تری به بازار عرضه می شوند و به دلیل این که بسیار سنگین هستند و حجم زیادی هم دارند. این نوع هارد ها توسط کاربران معمولی بسیار کمتر استفاده می شوند.

با توجه به این که کاربرد آن ها بیشتر در زمینه ذخیره سازی اطلاعات محلی و پشتیبان گیری است و به دلیل ظرفیت زیادی که دارند بیشتر توسط سازمان های خاص و برای پشتیبان گیری از حجم زیادی از اطلاعات به کار گرفته می شوند. اما باید یادآور شویم که این دسته از هارد ها برای انتقال اطلاعات در دفعات زیاد کاربرد ندارند.

نکات مهم در خرید هارد اکسترنال

مهم ترین موردی که در زمان خرید هارد اکسترنال، باید به آن توجه داشت توجه به ویژگی های مانند داشتن کارایی بالا در انتقال اطلاعات و قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی یا حتی طراحی ظاهر هارد است.

معمولا محصولاتی که ظرفیت حجمی کم تری را دارند به راحتی قابل حمل هستند؛ برای ذخیره سازی اطلاعات در هر مکانی، مناسب به نظر می رسند. اما هارد های با حجم بالا که بزرگ تر هستند که تنها به درد پشتیبان گیری و نگهداری اطلاعات در یک محل ثابت می خورند.

بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال

زمانی که هارد های حاوی اطلاعات دچار مشکلی می شوند؛ اولین کار مراجعه به مرکز بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال و مرکز ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال است. متخصصان و تکنسین های بازیابی اطلاعات همانند بازیابی اطلاعات هارد اینترنال کار بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال را نیز در کمترین زمان ممکن و با بیشترین دقت انجام می دهند و با موفقیت کامل تمامی اطلاعات از بین رفته را با هزینه ی بسیار مناسب بازیابی می نمایند.

ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال به چند گروه تقسیم می شود که عبارتند از:

  • ریکاوری هارد با مشکلات بدسکتوری که باعث کند شدن هارد می شود
  • ریکاوری هارد با مشکلات سخت افزاری که راه حل آن جراحی هارد است.
  • ریکاوری هارد با مشکلات نرم افزاری مثل پاک شدن، فرمت شدن، ناپدید شدن اطلاعات
  • ریکاوری هارد با مشکلات رمز گذاری شده که تقریبا 90 درصد رمز برداشته می شود.
  • و…

برای رفع تمامی این موارد مراجعه به یک مرکز بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال بسیار مناسب است. دیتاریکاوری ایران یکی از بهترین مراکز ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال است و با دارا بودن متخصصانی زبده در این زمینه می‌تواند کار بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

به راحتی میتونم با نرم افزار هاردمو ریکاوری کنم

شایان ذکر است که شما از طریق دانلود نرم افزار نمیتوانید براحتی هارد را بازیابی کنید چون نرم افزار ها ناقص عمل کرده و حتی ممکن است هارد را بازیابی کنند اما فایل برگشته برای شما باز نشود و فقط نمایان شود یا حتی بصورت کامل بازیابی نشده و یا به هاردتان صدمه وارد کند.

مرکز ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال

هارد اکسترنال با ظرفیت ذخیره سازی بالا و همچنین سرعت معقولی که دارد. حافظه سیستم را تقویت می نماید و موجب ذخیره اطلاعات به صورت کاملا امن می گردد. زمانی که هارد اکسترنال ارور دهد، باید دقت داشت که به هیچ وجه توسط خود شخص و یا افراد غیر متخصص نباید دستکاری شود. چرا که یک اشتباه کوچک می تواند فرمت دائمی و حذف کامل اطلاعات را در پی داشته باشد. این موارد ممکن است با رفع بدسکتور هارد حل شود.

اما باید در نظر داشت که ممکن است هارد سوخته باشد، ولی این قضیه مستثنا نیست و ما میتوانیم از طریق ریکاوری هارد سوخته اطلاعات را بازگردانیم.

لذا مرکز ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال با دانش و تجربه بالا باید با روش های مخصوص وارد عمل شود. در واقع اختلال در عملکرد هارد اکسترنال به علت های مختلفی اتفاق می افتد که سهوا و یا عمدا موجبات حذف اطلاعات را فراهم می آورد. متخصصان مرکز بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال با تضمین قادر به بازیابی دیتای هارد هستند. در این راستا مهندسان با تشخیص صحیح مشکل از طریق روش های با استفاده از نرم افزار و یا بدون استفاده از آن اقدام به ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال می نمایند. علاوه بر آن این موضوع برای ریکاوری هارد اینترنال ، ریکاوری فلش ، ریکاوری رم و … صدق میکند.

هزینه ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال

هزینه بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال

 امروزه انواع متعددی از هارد اکسترنال با ظرفیت های مختلف تولید می شوند که هر یک با استفاده از دانش و فناوری روز طراحی شده اند. با توجه به اهمیت دیتا و اطلاعاتی که بر روی هارد اکسترنال ذخیره بوده و هم اینک از دسترس خارج شده، بهتر است از متخصصان بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال کمک گرفت، تا با اطمینان تمام اطلاعات بدون نقص ریکاوری شوند. در حقیقت هزینه ای که به این منظور صرف می شود ارزش بازگشت اطلاعات مهم و محرمانه را دارد.

درباره ی هزینه بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال باید بگوییم: تعیین هزینه ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال با توجه به نوع سرویس مورد نیاز و سطح خرابی پیش آمده متفاوت است. از همین رو هم هزینه بازیابی اطلاعات در هاردهای سوخته که دارای مشکل بدسکتوری هستند بسیار بالاتر از هارد های سالم است. زیرا بازیابی اطلاعات هارد های سوخته و دارای اشکال زمان، تجهیزات و تخصص بالاتری را می طلبد.

بدسکتوری بالا و هنگ کردن هارد، ایرادات ماژولی و دیتکت نشدن هارد، ریکاوری هارد فرمت یا حذف و دیلت شده، ریکاوری هارد صدادار، بازیابی اطلاعات هارد ضربه خورده، تعمیر یا تعویض برد هارد سوخته، کند بودن و گیر کردن هارد اکسترنال و … برخی از مواردی هستند. کار ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال را دشوار تر و به طبع آن هزینه بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال را بیشتر می کنند.

در واقع مهم ترین نکته و عامل اصلی تعیین‌ کننده هزینه ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال مشکل بوجود آمده در هارد می ‌باشد. به همین دلیل هزینه بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال بعد از بررسی و عیب ‌یابی هارد دیسک مشخص می‌شود.

 

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

 

 

 

متاسفانه برخی مراکز فعال در زمینه ریکاوری اطلاعات با نظر به میزان اهمیت اطلاعات هزینه بالاتری نیز در نظر می گیرند. در واقع این کار سوء استفاده از نگرانی صاحبان هارد است. اما مرکز بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال دیتا ریکاوری ایران با نهایت صداقت توسط کارشناسان و مهندسان مجهز به دانش و تجهیزات روز، ابتدا مشکل را تشخیص داده و سپس به رفع مشکل می پردازد که در نهایت منجر به بازگشت اطلاعات می گردد.

بنابراین هزینه ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال توسط دیتاریکاوری ایران کاملا مقرون به صرفه خواهد بود. مشتریان هم از نتیجه ریکاوری و هم از قیمت مناسب رضایت خواهند داشت.

تعیین هزینه بازیابی اطلاعات به عوامل بسیاری بستگی دارد ازجمله:

  • نوع و برند هارد دیسک
  • حجم هارد دیسک
  • نوع مشکل هارد دیسک
  • عمق خرابی هارد دیسک
  • زمان بازیابی اطلاعات
  • و موارد بسیار دیگر

ریکاوری هارد اکسترنال

در بین همه‌ی هارد‌هایی که در بازار موجود است، هارد اکسترنال یکی از مدل‌هایی است که می‌توانیم اطلاعات آن را ریکاوری کنیم و برگردانیم. ریکاوری کردن و برگرداندن اطلاعات مهمی که روی هارد اکسترنال وجود دارد برای بعضی از افراد و حتی شرکت‌ها خیلی مهم و با اهمیت است. در زمان ریکاوری هارد اکسترنال اما باید مراقب باشید که از هر نرم افزاری برای ریکاوری و برگرداندن اطلاعات استفاده نکنید و انجام این کار را به دیتا ریکاوری که یک مرکز معتبر است بسپارید.

ریکاوری هارد اکسترنال امکان‌پذیر است؟

هارد اکسترنال به خاطر اینکه از ویژگی‌ ریکاوری اطلاعات و برگرداندن دیتاهای حذف شده برخوردار است، در بین بقیه‌ی مدل‌های هارد‌هایی که در بازار وجود دارند، پرطرفدار است. قابلیت برگرداندن اطلاعات و دیتاهای حذف شده هارد اکسترنال بستگی به یک سری عوامل دارد. حتی می‌توان در دیتا ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال که آسیب دیده است را برگردانید. اما اینکه تا چه بخشی از اطلاعات شما ریکاوری شده و به هارد برمی‌گردد، به این بستگی دارد که تا چه اندازه هارد اکسترنال آسیب دیده باشد.

چگونه اطلاعات هارد اکسترنال را ریکاوری کنیم؟

هارد‌های اکسترنال در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند و برند‌های مختلفی هم آن‌ها را می‌سازد. از جمله برند‌های هاردهای اکسترنال می‌توانیم وسترن دیجیتال، سیگیت، adata و… را نام ببریم. فرقی نمی‌کند که این هارد‌های اکسترنال از چه برندی باشند، این امکان برای همه‌ی آن‌ها وجود دارد که با استفاده کردن از یک برنامه مناسب و ایمن هر اطلاعاتی که روی این هاردها است را ریکاوری کرد. برنامه های زیادی برای انجام دادن ریکاوری و برگرداندن اطلاعات هارد اکسترنال وجود دارد، اما پیشنهاد ما سپردن ریکاوری هارد خودتان به دیتاریکاوری است تا ریکاوری هارد اکسترنال شما با استفاده از بهترین برنامه و توسط با تجربه‌ترین متخصص‌ها انجام شود.

دلایل خرابی هارد اکسترنال

هارد اکسترنال‌ها ممکن است به خاطر اتفاقات مختلفی آسیب ببیند و خراب شو  و دیگر قابل استفاده نباشد و نتوان از آن استفاده کرد. البته این مورد هم ۱۰۰ درصدی نیست و بستگی به نوع خرابی هارد اکسترنال دارد. اما مهم‌ترین دلیل‌هایق که هارد اکسترنال آسیب می‌بیند در زیر برای شما گفته شده است.

  • ویروسی شدن هارد اکسترنال
  • قطع کردن هارد اکسترنال از کامپیوتر و لپ تاپ بدون اجکت کردن
  • خطاهای سیستم‌ فایل‌های مختلف
  • آسیب دیدن فیزیکی هارد اکسترنال در اثر اتفاقاتی مثل ضربه خوردن
  • ایجاد شدن یک سری از بدسکتور در هارد‌های اکسترنال
  • وصل کردن هارد اکسترنال خود به دستگاه‌ها و وسایل مختلفی مثل تلویزیون و موبایل و…
  • و…

این چند مورد  که برای شما گفتیم از دلایل خیلی مهم بودند و دلیل‌های دیگری هم وجود دارد که چندان مهم و مرسوم نیستند. مشکل‌هایی که برای هارد اکسترنال ممکن است به وجود بیاید به صورت کلی در دو دسته مشکل مربوط به بخش نرم افزاری و یا مشکل مربوط به بخش سخت افزاری مربوط می‌شود.

مشکلات سخت افزاری هارد اکسترنال

برخی از مشکل‌ها که برای هاردهای اکسترنال به وجود می‌اید، مشکل‌هایی است که به سخت افزار هاردهای اکسترنال مربوط می‌شود و ریکاوری هارد اکسترنال را در چنین زمانی کمی سخت و دشوار می‌کند. شما باید برای برطرف کردن و درست کردن مشکل‌های سخت افزاری از مرکز معتبری مثل دیتا ریکاوری کمک بگیرید.

مشکلات نرم افزاری هارد اکسترنال

مشکل‌های نرم افزاری در هاردهای اکسترنال هم مشکل دیگری است که ممکن است برای هارد اکسترنال شما به وجود بیاید و ریکاوری هارد اکسترنال را با یک سری از مشکل‌ها مواجه می‌کند. برای اینکه این مشکل‌های مربوط به قسمت نرم افزاری هارد اکسترنال را درست کنید و بتوانید اطلاعات هارد را برگردانید و ریکاوری کنید، خوب است که از دیتاریکاوری کمک بگیرید.

هارد اکسترنال شناسایی نمی شود (دیتکت نمی شود)

یک مشکل بزرگ که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد، شناسایی نشون و دیتکت ندن هارد اکسترنال با سیستم شما هست. اگر هارد اکسترنال با سیستم دیتکت نمی‌شود، این مشکل مربوط به سخت‌افزار هارد و یا نرم افزار هارد یا سیستم است. که برطرف کردن این مشکل و حل کردن آن  با کمک گرفتن از متخصص‌های مرکز معتبر دیتاریکاوری ممکن است. مشکل‌هایی که باعث می‌شود تا هارو برای ریکاوری هارد اکسترنال شناسایی نشود، شامل مورد‌های زیر است‌

تعمیر مشکل شناسایی نشدن هارد اکسترنال به دلیل خرابی درایور

اگر خراب بودن درایو‌های یک سیستم دلیلی باشد که هارد اکسترنال در آن سیستم شناسایی نشود، بروزرسانی کردن دراید‌ها و آپدیت کردنشان یکی از راه‌ها برای رفع کردن این مشکل است. اگر این راه فایده نداشت به دیتاریکاوری زنگ بزنید و از متخصص‌های دیتاریکاوری کمک بگیرید.

تعمیر مشکل شناسایی نشدن هارد اکسترنال به دلیل خرابی فریمور

مشکل‌های مربوط به فریمور که اجازه نمی‌دهد سیستم هارد اکسترنال را بشناسد، خطا دادن فریمور، وجود داشتن اشکال در خواندن فریمور، و عدم هماهنگی بین سیستم و فریمور و… است. شما براي تعمیر کردن این دسته از مشکل‌‌های فریمور به دیتا ریکاوری زنگ بزنید و از کمک آن‌ها برا درست کردن این مشکل و ریکاوری هارد اکسترنال کمک بگیرید.

فریمور (Firmware) چیست و چه کاربردی در هارد دارد؟

فریمور‌ها از ترکیب سخت افزار‌ها و نرم افزار‌ها به یک شکل خاص به وجود می‌آیند و در وسایل الکتریکی مختلف و همینطور هارد‌های اکسترنال از آن استفاده می‌شود. این فریمور یک رابط بین کاربر‌ها و سیتم‌های عامل است. فریمور‌ها معمولا در حافظه‌ای به نام ROM که به معنای خواندنی است، نگهداری می‌شود‌. برای اینکه با کاربرد آن آشنا شوید از دیتاریکاوری کمک بگیرید.

بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال فرمت شده را چگونه انجام دهیم؟

ریکاوری هارد اکسترنال و برگرداندن اطلاعات اگر هارد فرمت شده باشد، به دقت زیادی نیاز دارد و باید به یک سری نکته‌های مهم مثل اینکه هارد از نوع hdd یا ssd است، توجه کنیم. برای اینکه بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال که فرمت شده انجام بشود، از دیتا ریکاوری کمک بگیرد. در زیر اطلاعاتی درباره‌ی فرمت هارد و ریکاوری اطلاعات را برای شما می‌گوییم.

هارد اکسترنال پیغام فرمت می دهد (Format Errors )

اگر هارد اکسترنال شما پیغام فرمت می‌دهد، می‌تواند دلیل‌های زیادی پشت این پیام و پیغام باشد که می‌توانید با کمک گرفتن از کارشناسان و متخصصان دیتاریکاوری دلیل آن را پیدا کنید و ریکاوری هارد اکسترنال را به خوبی انجام دهید. هیچوقت سرخود و بدون آگاهی ریکاوری هارد خودتان را با نرم‌افزارهایی که وجود دارد انجام ندهید.

چه مشکلاتی باعث فرمت شدن هارد میشه؟

مشکل‌های زیادی وجود دارد که نمی‌گذارد هارد اکسترنال در سیستم باز شده و ریکاوری شود و هارد را فرمت می‌کند. از این مشکل‌ها می‌توانیم به هماهنگ نبودن فرمت هارد اکسترنال با تلویزیون، هماهنگ نبودن فرمت هارد اکسترنال با فرمت موبایل و… اشاره کنیم.مشکل‌های دیگر که هارد اکسترنال به خاطر آن‌ها فرمت می‌شود را از کارشناسان دیتاریکاوری می‌توانید بپرسید و با آن‌ها آشنا شوید.

فرمت هارد اکسترنال بعد از اتصال به TV یا گوشی

مشکلاتی وجود دارد که باعث می‌شود هارد اکسترنال فرمت شود. یکی از این مشکل‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که شما هارد اکسترنال را به تلویزیون یا موبایل وصل می‌کنید و چون تلویزیون و موبایل فرمت و سیستم هارد را قبول و پشتیبانی نمی‌کند، شما بی توجه با فرمت شدن هارد موافقت می‌کنید و هارد فرمت می‌شود.

چرا باید هاردم را فرمت کنم؟

اینکه چرا شما باید هارد اکسترنال خودتان را فرمت کنید، دلیل‌های زیادی دارد که از این دلیل‌ها مت برای شما چند مورد کوتاه و خلاصه را می‌نویسیم.

  • راحت شدن از دست ویروس‌های درون هارد
  • راحت شدن از دست بدافزار‌های داخل هارد اکسترنال
  • فروختن هارد و پاک کردن اطلاعاتی که روی هارد است.
  • پاک کردن ویندوز

نرم افزار بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال فرمت شده

اگر هارد اکسترنال شما فرمت شد و اطلاعاتی که روی آن داشتید هم برای شما خیلی مهم بود می‌توانید از چند نرم افزار برای ریکاوری هارد اکسترنال فرمت شده خودتان استفاده کنید. این نرم‌افزار‌های مناسب برای ریکاوری هارد اکسترنال و برگرداندن اطلاعات روی هارد Disk Drill و همچنین نرم افزار Wd و… است که هارد‌های فرمت شده را ریکاوری و اطلاعات را به داخل هارد بر می‌گرداند.

بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال فرمت شده با نرم افزار easeus

اگر هارد اکسترنال شما در فرمت شده باشد و بخواهید آن را با این نرم افزار ریکاوری کنید و اطلاعاتی را که در هارد اکسترنال که فرمت شده را برگردانید، یک نرم افزار خوب برای انجام دادن این کار، نرم افزار easeus است. استفاده کردن از این نرم افزار برای هر کسی آسان نیست و خوب است برای ریکاوری هارد اکسترنال خودتان با این نرم افزار به دستاریکاوری بروید و ریکاوری هارد را به متخصصان دیتاریکاوری بسپارید.

بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال فرمت شده با نرم افزار disk drill

برگرداندن اطلاعات با نرم افزار disk drill و ریکاوری هارد اکسترنال، بهترین کاری است که شما می‌توانید انجام بدهید. ریکاوری کردن هارد با این نرم افزار یک سری روش‌ها و راه ها دارد که بهتر از از یک متخصص در دیتا ریکاوری برای انجام دادنش کمک بگیرید.

بازگرداندن اطلاعات پاک شده از روی هارد اکسترنال

به واسطه‌ی پیشرفت‌هایی که در هر زمینه‌ای صورت گرفته می‌توانیم ریکاوری هارد اکسترنال را انجام بدهیم و اطلاعاتی را که بر روی هارد داشتیم و برای ما مهم بوده است و حالا پاک شده است را برگردانیم. برای برگرداندن این اطلاعات از نرم‌های زیادی که وجود دارد، می‌توانیداستفاده کنید‌. همچنین راه‌هایی وجود دارد که بدون داشتن نرم افزار می‌توانید ریکاوری هارد اکسترنال خودتان را انجام دهید که در زیر آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم.

بازیابی اطلاعات پاک شده از هارد اکسترنال با cmd

اگر دوست ندارید که نرم افزار نصب کنید و مرحله های پیچیده را برای ریکاوری کردن و برگرداندن اطلاعات هارد بگذرانید و انجام دهید، کمک گرفتن از cmd است. فرای استفاده از cmd اول از هر چیزی آن را در در سرچ پایین صفحه سرچ کنید. بعد از آوردن عبارت cmd راست کلیک کنید و روی عبارتی با عنوان run as administrator بزنید.حالا باید این عبارت را یعنی  chkdsk G: /f/x/r را بنویسید اما حواستان باشد به جای حرف G در این عبارت اسم فایلی که در نظر دارید را بنویسید. با زدن دکمه Enter هم کار را تمام کنید و ریکاوری هارد اکسترنال را به آخر برسانید.

برگرداندن اطلاعات پاک شده از هارد اکسترنال با استفاده از file history

راه بعدی که بدون نرم افزار می‌توانید اطلاعات پاک شده از روی هارد اکسترنال را برگردانید، استفاده کردم از  file history است. اگر این گزینه فعال باشد، فایل‌هایی که فرمت آن‌ها با فرمت ویندوز شما یکی باشد، می‌توانند با انجام دادن این روش بازیابی و ریکاوری بشوند.

استفاده از (sfc) system file checker برای بازگرداندن اطلاعات پاک شده از هارد اکسترنال

راه بعدی هم کمک گرفتن از این سیستم است تا اطلاعات شما به هارد اکسترنال برگردد و شما دوباره به اطلاعاتی که قبلا در هارد داشتید، دست پیدا کنید. شما می‌توانید برای اینکه با این روش ریکاوری هارد اکسترنال آشنا شوید با دیتاریکاوری تماس بگیرید.

به راحتی میتونم با نرم افزار هاردمو ریکاوری کنم

نرم افزار بازیابی اطلاعات پاک شده از هارد اکسترنال

گفتیم علاوه بر اینکه می‌توانید از یک سری از روش‌ها برای برگرداندن و بازیابی اطلاعات استفاده کنید، می‌توانید از نرم‌افزار‌هایی که برای ریکاوری کردن هارد‌های اکسترنال طراحی شده استفاده کنید.

کمک گرفتن از متخصصین

راه بعدی برای برگرداندن اطلاعاتی که قبلا روی هارد اکسترنال بوده و حالا به خاطر دلایلی دیگر نیست، کمک گرفتن از یک متخصص در این زمینه است. متخصص های مجموعه دیتاریکاوری بهترین متخصصانی هستند که در زمینه‌ی ریکاوری کردن اطلاعات هارد اکسترنال فعالیت می‌کنند.

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

آیا روش و مراحل ریکاوری هارد اکسترنال سوخته با فرمت شده متفاوت است؟

با توجه به اینکه در هارد اکسترنال سوخته، هارد آسیب زیادی می‌بیند، روش‌هایی که برای ریکاوری هارد اکسترنال سوخته استفاده می‌شود تا اطلاعات آن برگردند با روش‌هایی که برای بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال فرمت شده متفاوت است.

آیا روش و مراحل ریکاوری هارد اکسترنال سوخته با ضربه خورده متفاوت است؟

هارد اکسترنالی که می‌سوزد، آسیب زیادی می‌بیند و روش‌هایی که برای ریکاوری و برگرداندن اطلاعات آن باید استفاده کنیم متفاوت از روش‌های ریکاوری هارد اکسترنال ضربه دیده است.

در چه شرایطی امکان بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال و اینترنال فرمت شده وجود دارد؟

اگر هارد اکسترنال و اینترنال شما فرمت شده باشد و بخواهید که اطلاعاتی که بر روی آن بوده است را برگردانید، باید به دیتاریکاوری بروید تا آن‌ها هارد شما را ببینند و آن را بررسی کنند. اگر یک سری شرایط که از نظر متخصصان باید در هارد باشد همچنان وجود داشت، می‌توانید آن را ریکاوری کنید و اطلاعاتتان را برگردانید.

ریکاوری هارد اکسترنال که توسط ویندوز شناسایی نمی‌شود

اگر هارد اکسترنال را به کامپیوتر وصل کردید و دیدید که ویندوز آن را نمی‌تواند بشناسد، اول از هر کاری از اینکه هارد به کامپیوتر وصل است، مطمئن بشوید. بعد از اینکه کامپیوتر را روشن کردید هارد را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. اگر باز هم هارد اکسترنال شما را ویندوز شناسایی نکرد از دیتاریکاوری کمک بگیرید.

ریکاوری هارد اکسترنال با گوشی

شما علاوه بر سیستم، ریکاوری هارد‌های اکسترنال را می‌توانید با گوشی و تلفن همراه انجام بدهید، اما یک شرط برای انجام دادن این کار وجود دارد. اطلاعاتی که می‌خواهید به هارد اکسترنال برگردانید حجم زیادی نداشته باشد.

کلام آخر

بهترین مرکزی که برای انجام دادن کارهای مربوط به هارد اکسترنال می‌توانید به آن مراجعه کنید و حتی ریکاوری هاردهای اکسترنال را انجام بدهید، مرکز دیتاریکاوری است. خیال شما از بابت کار فوق العاده دیتا ریکاوری راحت باشد چون متخصصان آن اطلاعات بالایی دارند.

از همراهی شما با نگاه گرم و پر از مهرتان از شما تشکر می‌کنیم.

    برای این نوشته 43 نظر ثبت شده است

    1. سلام
      خسته نباشین
      من آخرین بار که هارد دیسکم رو به سیستم وصل کردم هیچ مشکلی نداشت ولی بعد از اینکه به تلوزیون وصلش کردم الان سیستمم هارد رو باز نمی کنه و ارور فرمت میده .چیکار کنم؟ مشکل از چیه؟

      1. با سلام
        باید هاردتان رو بیارید دفتر تا چکاپ کنیم . احتمالا تعدادی از تنظیمات دستگاه تغییر کرده است که با چکاپ دستگاه و جایگزینی دوباره تنظیمات اصلی مشکل شما حل می شود

    2. سلام.بعد از ریکاوری هارد و موقع سیو کردن ارور زیر رو میده ؟راه حلش چیه
      sorry monitool power data recavery has crashed
      please send the dump file c;\pdr8-debug.dmp to suppurt @minitool.com

      1. با سلام
        نرم افزار های موجود در بازار برای بازیابی اطلاعات مناسب نیستند ، زیرا ریکاوری اصولی اطلاعات باید با استفاده از سخت افزار و نرم افزار مخصوص انجام بگیره اگر مایل به بازگردانی اطلاعاتتان هستید ، بی زحمت با همراه داشتن هاردتان به دفتر ما مراجعه کنید تا عملیات بازیابی اطلاعاتتان را به صورت اصولی انجام دهیم.
        متاسفانه نرم افزار های رایج ریکاوری به جای اینکه بتوانند اطلاعات شما را بازیابی کنند برعکس ممکن است به دستگاه شما آشیب نیز برسانند

    3. با سلام و خسته نباشید
      من هاردم فورمت شده بود و بعدش یکم اطلاعات کپی کردم روش
      آیا امکان بازگشت فایلهای فورمت شده وجود داره یا نه؟
      ممنون میشم راهنماییم کنین

      1. با سلام
        اگر هاردتان را ده قسمت در نظر بگیرید و فرضا تمامی این ده قسمت را قبلا پر کرده باشید و الان این اطلاعات حذف شده باشند و مجدداً 3 قسمت اطلاعات روی هاردتان بریزید، هفت قسمت باقی مانده امکان ریکاوری خواهند داشت و تنها اطلاعات قدیمی این سه قسمت از بین می روند .

    4. سلام وقت بخیر
      ببخشید من می خواستم هارد اکسترنالم رو بدم به یکی دیگه ، یکسری اطلاعات شخصی داشتم از روش پاک کردم ولی می ترسم با ریکاوری بتونه برشون گردونه. چطوری می تونم اطلاعات رو جوری حذف کنم که امکان بازیابی نداشته باشه؟

      1. با سلام
        وقتی می خواین اطلاعاتتون کامل پاک بشه باید دستگاه رو low level format کنید که این عملیات نیاز به نرم افزار ها و تجهیزات خاصی دارند . اگر مایل به انجام اینکار هستید می تونید هاردتون رو به دفتر شرکت ما بیارید تا عملیاتlow level format را روی دستگاهتون اجرا کرده و اطلاعات تون رو کامل حذف کنیم.

    5. با سلام من هارد اکسترنال رو به گوشیم وصل کردم و هاردم فرمت شد بنظرتون درست میشه
      ممنون میشم جواب بدین

      1. با سلام
        لطفا هاردتون رو برای چکاپ به دفترمون بیارید تا بعد از چکاپ ببینیم مشکل از چیست . ضمناً عملیات چکاپ دستگاه در دفتر ما کاملا رایگان هست

    6. سلام خسته نباشین
      من فایل های حذف شده هاردم رو با نرم افزار ریکاوری برگردوندم ولی هیچ کدومشون باز نمی شن نه عکس و نه ورد و موزیک

      1. باسلام
        نرم افزار های موجود در بازار برای بازیابی اطلاعات مناسب نیستند ، چون ریکاوری اصولی اطلاعات باید با استفاده از سخت افزار و نرم افزار مخصوص انجام بگیره اگر مایل به بازگردانی اطلاعاتتان هستید ، بی زحمت با همراه داشتن هاردتان به دفتر ما مراجعه کنید تا ببینیم مشکل از چیه و چه میزان از اطلاعاتتون می تونه بازگردانده بشه

    7. سلام
      ممنون از سایت خوبتون
      ببخشید یه سوالی داشتم
      هزینه بازگردانی فایل فقط به حجم فایل ها بستگی داره یا موارد دیگه ای هم مهم هست؟
      مثلا هزینه بازیابی 500گیگ اطلاعات از یه هارد 2ترابایتی چقدر میشه؟

      1. با سلام
        هزینه ریکاوری به موارد زیادی بستگی دارد از جمله : مدل دستگاه ، خراب یا سالم بودن آن، وجود اشکال سخت افزاری، مدت زمان لازم برای ریکاوری، سرعت اسکن و حجم فایل ها
        لذا قبل از چکاپ کامل دستگاه نمی توان در رابطه با هزینه ریکاوری اطلاعات نظر داد

    8. سلام
      ببخشید من هاردم اشتباهی فرمت شده با نرم افزار get data recover my file فایل هام رو ریکاوری کردم ولی هیچکدوم درست باز نمیشن بخصوص فیلم ها و موزیک هام.
      می خواستم ببینم راه حلی واسه این مشکل هست؟

      1. با سلام
        نرم افزار های موجود در بازار برای بازیابی اطلاعات مناسب نیستند ، چون ریکاوری اصولی اطلاعات باید با استفاده از سخت افزار و نرم افزار مخصوص انجام بگیره اگر مایل به بازگردانی اطلاعاتتان هستید ، بی زحمت با همراه داشتن هاردتان به دفتر ما مراجعه کنید تا ببینیم مشکل از چیه و چه میزان از اطلاعاتتون می تونه بازگردانده بشه

    9. سلام وقت بخیر
      من وقتی هاردم رو به کامپیوتر وصل می کنم ارور میده که حتما باید فرمت بشه. می خواستم ببینم راه حلی داره که بدون ریکاوری بازش کنم؟

      1. با سلام
        لطفا هاردتون رو برای چکاپ به دفترمون بیارید تا بعد از چکاپ ببینیم مشکل از چیه و خواهشا خودتون با نرم افزار های ریکاوری هارد رو دستکاری نکنید تا بتونیم تمامی اطلاعات رو بازگردانی کنیم .
        ضمناً عملیات چکاپ دستگاه در دفتر ما کاملا رایگان هست

    10. سلام
      وقت بخیر
      یه ویروسی داخل هارد اکسترنال بنده هست که همه فایل ها رو غیر قابل استفاده می کنه. می خواستم ببینم راه حلی واسه ترمیم مجدد این فایل ها وجود داره؟ و اینکه چجوری می تونم از شر این ویروس خلاص شم؟

      1. با سلام
        بله ما کار ویروس یابی رو هم انجام میدیم ولی باید حتما هاردتون رو بیارید دفتر تا بگیم مشکل از چیه ممکنه ویروستون با یه آپدیت و اسکن از بین بره و ممکن هم هست نیاز به بررسی بیشتر داشته باشه

    11. سلام وقت بخیر
      من وقتی هاردم رو به کامپیوتر وصل می کنم ارور میده که حتما باید فرمت بشه. می خواستم ببینم راه حلی داره که بدون ریکاوری بازش کنم؟

      1. با سلام
        ممکنه مشکل نرم افزار باشه ممکن هم هست که سخت افزاری باشه. لطفا به کامپیوتر یا تلویزیون یا دیوایس دیگه ای وصل نکنید و بیارید دفتر تا چک کنیم و ببینیم مشکل از چی هست. اگر مدام به کامپیوتر وصل کنید ،قطع و وصل جریان الکتریکی ممکنه مشکل هاردتون رو عمیق تر کنه پس حتما از این مساله پرهیز کنید و دیوایس را با هیچ نرم افزاری تست نکنید و برای تست حتما به دفتر ما بیارید ضمناً تست و چکاپ هارد در دفتر ما رایگان می باشد.

      1. با سلام
        بله وجود داره. . اول چک کنید ببینید هاردتان روشن می شود یا خیر و همچنین موقع اتصال به کامپیوتر عکس العملی از سیستم مبنی بر اتصال دستگاه جدید نشان داده می شود یا خیر . ممکن است اشکال از برد باشد یا از هد و یا از حافظه های ذخیره سازی ؛پس حتما برای پیدا کردن مشکل اصلی هاردتون رو برای چکاپ رایگان به دفتر ما بیارید

    12. سلام
      ببخشید امکان بازگردانی کامل و 100درصدی اطلاعات حذف شده از هارد اکسترنال وجود داره؟

      1. با سلام
        در ریکاوری اطلاعات در واقع ما یکسری اطلاعاتی را که دیگر وجود ندارد را مجدداً ایجاد می کنیم پس امکان بازگردانی 100درصد اطلاعات هیچ وقت وجود ندارد ولی در روش های اصولی که با سخت افزار و نرم افزار مختص این کار عملیات بازیابی صورت می پذیرد عموما! بالای 90درصد از اطلاعات بازگردانده می شود

    13. سلام. من یه هارد اکسترنال یک ترا wd دارم بعد اینکه به گوشی وصل کردم کلا فرمت شده بعدش دیگه هارد رو دستکاری نکردم . اکثر فایلهام عکس و فیلم بوده ، امکان بازیابی” کامل “هست؟ هزینه تقریبی اش چقدر میشه؟

      1. با سلام
        بله امکان بازیابی اطلاعاتتان وجود داره
        فقط به هیچ عنوان با نرم افزار های ریکاوری دستگاهتون رو اسکن و دست کاری نکنید تا ما بتوانیم به شکل کاملتری اطلاعاتتان را بازیابی کنیم.
        در رابطه با هزینه ریکاوری هم فقط بعد از چکاپ دستگاهتون میشه نظر داد و از طریق سایت و قبل از معاینه دستگاه نمیشه نظری داد

    14. سلام
      ببخشید من بعد از اینکه هارد اکسترنالم فرمت شد اون رو با یه نرم افزار معمولی ریکاوری کردم ولی چندان نتیجه بخش نبود . الان می خوام بیارم شما کامل ریکاوریش کنین ولی می ترسم به خاطر اون ریکاوری ناقصی که کردم اطلاعاتم برنگردن.
      الان می خوام بدونم ایا شانسی برای ریکاوری شدن اطلاعاتم هست یا نه؟

      1. با سلام
        با این کار احتمال بازیابی فایل هایتان را کاهش داده اید .زیرا نرم افزار های معمول بازار یکسری اُور رایت هم روی هارد انجام می دهند و احتمال بازیابی اطلاعات را کمتر می کنند. اینکه چه میزان از اطلاعاتتون امکان داره که بازیابی بشن نیاز به چکاپ دستگاهتون داره که اگر دستگاه رو برای چکاپ و ریکاوری به دفتر ما بیارید می تونیم پس از چکاپ اطلاعاتتون را تا جائی که امکان پذیره بازیابی کنیم .

    15. سلام وقت بخیر
      ببخشید هارد اکسترنال من موقع اتصال به کامپیوتر ارور فرمت داد. منم فرمتش کردم و سیستم فایلش رو از FAT32 به NTFS تبدیل کردم ولی وسط فرمت کردن ارور داد و الان هاردم اصلا توسط سیستم شناسایی نمیشه . ممنون میشم راهنماییم کنین که چیکار کنم.
      مرسی

      1. با سلام
        وضعیت دستگاهتون مشخص نیست . حتما به هیچ دستگاهی از جمله کامپیوتر و تلویزیون وصل نکنید و برای چکاپ به دفتر مجموعه ما بیارینش.

    16. موقع اتصال هارد اکسترنالم به تلویزیون یه صدای خیلی خفیفی از هارد اومد و بعدش اصلا نه توسط تلوزیون و نه کامپیوتر باز نشد . فن هارد هم کار نمی کنه!
      می خواستم ببینم هاردم کاملا سوخته؟ امکان بازیابی اطلاعاتش اصلا وجود نداره؟

      1. با سلام
        باید بیارید تا هاردتون رو تست و بررسی کنیم احتمالا یک مشکل سخت افزاری برای هاردتان بوجود آمده

    17. سلام
      وقتی با نرم افزار های رایگان ریکاوری فایل، فایل هامون ریکاوری میشه اکثراً فایل ها آسیب دیده هستن و کیفیت فایلهای قبلی رو اصلا ندارن.
      می خواستم ببینم با ریکاوری که شما انجام میدین هم همین مشکل وجود داره؟

      1. با سلام
        عملیات ما توسط سخت افزار و نرم افزار های ویژه ای انجام می گیرند و هیچکدوم از نرم افزار های بازار و نرم افزار های دانلودی قابل مقایسه با مکانیزم کار ما نیستند. شما اگر با این نرم افزار ها دیوایستان را چک کرده اید احتمال اسیب به فایل هاتون وجود داره بنابراین برای چکاپ رایگان و ریکاوری اطلاعاتتون حتما هاردتون رو به دفتر ما بیارید.

    18. سلام خسته نباشید
      میشه یه نرم افزار برای ترمیم فایل های ریکاوری شده آسیب دیده بهم معرفی کنین؟
      خیلی ممنون

      1. با سلام
        نرم افزار های ریکاوری زیادی در بازار هست از جمله ایزی ریکاوری ،دیتا بک ، ریکاوری فایل و … ولی توصیه ما اینست که از این قبیل نرم افزار ها استفاده نکنید چون ممکنه اطلاعاتتون رو ناقص کنند.

    19. سلام خسته نباشید
      اطلاعات هارد من حذف شده و جدیداً شنیدم ویندوز 10 یه ابزاری واسه ریکاوری فایل داره به اسم Previous Versions. می خواستم بپرسم با این ابزار فایل های حذف شده کاملا برمی گردن؟

      1. با سلام
        به هیچ وجه از این قبیل نرم افزار ها برای ریکاوری استفاده نکنید. زیرا این نرم افزار ها کامل نیستند و ممکن است هنگام ریکاوری 1000 فایل برای شما ریکاوری کنند ولی به احتمال خیلی قوی 990فایل از آن ها غیر قابل اجزا هستند. برای ریکاوری صحیح به نرم افزار و سخت افزار مخصوصی نیاز است که بدون این امکاناتریکاوری درست امکانپذیر نیست

    20. سلام خسته نباشین
      من هاردمو تازه خریدم (۲ ماهه) مدلشم adata 770 هستش.
      همه اطلاعات لپ تاپمو خالی کردم توش بعدا به یه دلیلی حواسم نبود فرمت زدم و اطلاعات جدیدی ریختم توش.
      بعد چند هفته متوجه شدم من اطلاعات قبلیمو فرمت کردم. اینجوری بگم همه زندگیمو فرمت زدم و متوجه نشدم.
      لطفا راهنماییم کنید. آیا اطلاعات قبلیم به صورت کامل قابل بازیابی هست؟
      (اینم توسایتتون خوندم که وارد کردن اطلاعات جدید بعد از فرمت کردن میتونه شانس بازیابیو کمتر کنه ولی دیگه چه میدونستم)
      خواهشا راهنماییم کنین. ممنون

      1. با سلام
        دوست عزیز اگر شما اطلاعات ذخیره شده قبلی در هارد لپتاپتون رو 10 قسمت در نظر بگیرید و پس از فرمت شدن به اندازه 3/10 اطلاعات جدید روی لپتاپتون بریزید.7/10 از اطلاعات قبلیتون که حذف شدن ولی چیزی هنوز روشون کپی نکردین ، قابلیت ریکاوری کامل رو دارن و فقط اطلاعات قبلی بخش 3/10 رو از دست میدین ولی اگر هم کل هاردتون رو مجدداً پر کردین بازم می تونید لپتاپتون رو برای چکاپ رایگان بیارید تا بعد از اسکن بگیم که چه مقدار از اطلاعاتتون قابلیت بازیابی مجدد رو دارن ولی در این حالت شانستون کمتره.

    21. سلام،
      امکان داره من هزینه بازیابی هارد دیسک را اینترنتی پرداخت کنم و به روش چت و یا ارسال نرم افزار از راه دور ، بازیابی هارد و انجام داد؟ چون من میخواهم اطلاعات هارد نزد خودم محفوظ بماند.
      هارد من اکسترنال و مارک ADATA می باشد که فکر کنم 4 الی 6 ترابایت ظرفیت دارد.
      نه ضربه ائی به آن وارد شده و نه رطوبتی وارد دستگاه شده است .فقط در حال استفاده کم کم فیلمها با مکث نشان داده شد که با ریی استار کامپیوتر دیگر نمیشود وارد هارد شد و پیغام فرمت میدهد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برگشت به بالا