رفتن به محتوای اصلی
مشاوره 24 ساعته رایگان – 7 روز هفته
ریکاوری و بازیابی اطلاعات کامپیوتر

ریکاوری اطلاعات کامپیوتر یکی از مواردی است که ما به آن نیاز داریم وممکن است به هر دلیلی این اطلاعات پاک شوند مثلا یکی از علت های پاک شدن اطلاعات ویروسی شدن سیستم است پس ابتدا به شناسایی علت این امر میپردازیم و بعد در ادامه نحوه ریکاوری را به شما میگوییم که چه کاری مناسب است.

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

اطلاعات هر یک از ما می‌توانند خصوصی‌ترین  داشته‌های‌مان باشند، بنابراین لازم است که در حفظ و نگهداری آن‌ها دقت بسیاری داشته باشیم. گاهی اوقات پیش می‌آید که با وجود روش‌های حفاظتی، کل اطلاعات یا بخشی از آن‌ها به دلیل غفلت کاربر از بین می‌رود، در این صورت مطمئن‌ترین راه‌حل، مراجعه به یک مرکز ریکاوری معتبر است. دیتاریکاوری ایران قادر است ریکاوری اطلاعات کامپیوتر را با کمک تکنسین دوره‌دیده و زبده انجام دهد و خیال‌تان را از بابت بازگرداندن اطلاعات‌تان راحت کند. لازم است بدانید که دیتاریکاوری ایران، ریکاوری اطلاعات کامپیوتر را با هزینه‌ای بسیار ناچیز انجام می‌دهد.

نگهداری صحیح کامپیوتر

کامپیوترها بسته به نگهداری و استفاده‌ی صحیح از آن‌ها، می‌توانند طول عمرهای متفاوتی داشته باشند. بزرگترین دشمن سیستم ها، دمای بالاست که سبب آسیب به چیپ‌ها و دیگر اجزای کامپیوتر می‌شود و فعالیت آن‌ها را مختل می‌کند. بنابراین اطمینان از جریان هوا می‌تواند یکی از روش‌های حفاظت از کامپیوتر باشد. توجه شود که شکاف‌های بالای مانیتور، قابلیت خروج گرما را داشته باشند، چراکه در صورت عدم دفع گرما قطعات الکترونیکی سیستم آسیب دیده و تصویر در مانیتور، دچار لرزش می‌شود. از جمله تمهیدات حفاظتی از کامپیوتر، از بین بردن گردوغبار در فاصله‌ی زمانی کوتاه است به دلیل این‌که گردوغبار می‌تواند امکان گرم‌شدن بیشتر سیستم را فراهم سازد.

هارد دیسک‌ها به عنوان حافظه‌ی جانبی نقش مهمی در ذخیره‌ی اطلاعات داشته و به صورت افقی نصب می‌شوند. توجه داشته باشید که در صورت نصب هارد دیسک‌ها به پهلو فشار وارده به آن بیشتر می‌شود و در مدت زمان کوتاهی از کار می‌افتد. همچنین به دلیل حساسیت زیاد هارد دیسک‌ها به لرزش، لازم است که از حرکت هارد در حین روشن بودن سیستم خودداری شده و از هرگونه شوک الکتریکی از جمله لمس قطعات که سبب آسیب به هارد دیسک می‌شود جلوگیری به عمل آید.

حفاظت از اطلاعات سیستم

حفاظت از اطلاعات سیستم

نام‌گذاری دقیق فایل‌ها و فولدرها یکی از راهکارهای نگهداری از اطلاعات است. این امر علاوه بر این‌که امکان دسترسی سریع به اطلاعات را فراهم می‌سازد، قادر است فشار وارده به هارد را کاهش دهد. همچنین به منظور حفاظت از اطلاعات مهم‌تر، می‌توانید از یک فایل چندین نسخه با نام‌های متفاوت تهیه کنید. به این ترتیب در صورت آسیب یکی از نسخه‌ها، امکان استفاده از سایر نسخه‌ها وجود دارد. مرتب سازی فولدرها و فایل‌ها نیز در این زمینه می‌تواند اهمیت داشته باشد و علاوه بر منظم بودن اطلاعات سیستم، امکان جستجوی سریع آن‌ها را فراهم سازد.

قیمت ریکاوری اطلاعات کامپیوتر | هزینه بازیابی اطلاعات کامپیوتر

به دلیل این‌که هارد دیسک، جزء مهمی از کامپیوتر است و اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند، حفاظت از آن اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از روش‌های حفاظت از هارد دیسک‌ها، جلوگیری از ایجاد ضربات فیزیکی به آن‌ها است چراکه کوچکترین تماس بین دیسک و هد سبب ایجاد آسیب‌های شدید به هارد می‌شود. به منظور محافظت بیشتر از هارد دیسک‌ها توصیه می‌شود که پیش از جداکردن آن، از کلید safly Remove Hardware استفاده کنید. گاهی اوقات مشکلاتی از قبیل خرابی‌های نرم افزاری یا خرابی‌های سکتوری عواملی برای عدم شناسایی هارد در سیستم هستند.

به همین دلیل می‌توان به منظور جلوگیری و از بین بردن چنین مشکلی از ابزار چک دیسک به صورت هفتگی استفاده کرد و از سلامت هارد دیسک اطمینان حاصل کرد. فایل‌ها بر روی هارد دیسک پراکنده هستند و پراکندگی عاملی برای افزایش مسافت هد هارد جهت خواندن و نوشتن اطلاعات است. به همین دلیل به صورت هفتگی از یکپارچه سازی استفاده می‌شود و علاوه بر جلوگیری از فرسایش، طول عمر هارد دیسک نیز کاهش می‌یابد. محکم بودن هارد دیسک در جای خود نیز یکی دیگر از راه‌های حفاظت از هارد است. به دلیل این‌که لرزش هارد  قادر است به پلاتر آسیب بزند و طول عمر هارد را کاهش دهد. یکی از قابلیت‌های هارد دیسک‌های امروزی، خاموش شدن موتور در صورت عدم استفاده‌ی آن برای مدت زمانی مشخص است. این امر می‌تواند طول عمر هارد را افزایش دهد.

علائم خراب شدن کامپیوترها

علائم خراب شدن کامپیوترها

مادربرد مداری الکتریکی است که بخش‌های مهم کامپیوتر مثل پردازش مرکزی و حافظه در آن قرار دارند. یکی از علائم خرابی کامپیوتر وجود مشکل در مادربرد است که از نمودهای آن، روشن نشدن صفحه نمایش است. صدای زیاد فن کامپیوتر و یا ساییدگی نیز می‌تواند از جمله علائم خرابی کامپیوتر باشد که وجود اشکال در cpu را نشان داده و یا می‌تواند دلیلی برای وجود گردوغبار و در نتیجه افزایش حرارت باشد. کند بودن فعالیت سیستم و تغییر نام فایل‌ها و فولدرها نیز می‌توانند از دیگر نشانه های مشکل نرم‌افزاری سیستم باشند که در اغلب موارد به کمک ترفندهای ساده می‌توان سرعت سیستم را افزایش داد. cpu واحد پردازش در دستگاه‌های الکترونیکی است و به عنوان مغز کامپیوتر تلقی می‌شود. برای تشخیص cpu سوخته در صورت عدم مشکل هارد دیسک می‌توان از نصب cpu مشکوک بر روی مادربرد استفاده کرد. در صورتی که سیستم فعال شود، cpu سوخته و در صورتی که سیستم فعال نشود و مشکل همچنان پابرجا باشد، احتمال اشکال در مادربرد وجود دارد. گام دیگر برای تشخیص سوختگی cpu، بررسی کابل پشت هارد دیسک است چراکه اگر کابل به صورت برعکس متصل شود، سیستم عملکردی همچون سوختگی cpu یا مادربرد را نمایان می‌کند. پاور یا منبع تغذیه یکی از قطعات اصلی کامپیوترهاست که برق همه‌ی قطعات را فراهم می‌کند و ایجاد مشکل در آن به مرور زمان سبب خرابی سایر قطعات می‌شود. از جمله نشانه‌های خرابی پاور می‌توان به کندبودن سیستم و هنگ کردن آن اشاره کرد. همچنین نشانه‌هایی مانند عدم شناسایی موس و کیبورد که به کمک USB متصل می‌شوند نیز می‌تواند از علائم خرابی منبع تغذیه باشد. اشکال در پاور نشانه‌های دیگری نیز دارد که از جمله‌ی این نشانه‌ها می‌توان به روشن نشدن سیستم و یا خاموش شدن سریع آن اشاره کرد. بعضی از مشکلات منبع تغذیه از آلودگی اجزای داخلی سیستم ناشی می‌شود. در صورت حاد بودن ایراد پیش آمده، بهترین گزینه خرید پاور و یا تعمیر به کمک متخصصان در این زمینه است.

هزینه ریکاوری اطلاعات کامپیوتر | قیمت بازیابی اطلاعات کامپیوتر

در کامپیوترها چندین حافظه وجود دارند. حافظه‌های بلندمدت و حافظه‌های کوتاه مدت. از جمله حافظه‌های بلندمدت می‌توان به هارد دیسک‌ها اشاره کرد و از جمله حافظه‌های کوتاه‌مدت می‌توان رم سیستم را مثال زد که یکی از نشانه‌های خرابی آن، افت عملکرد کامپیوتر است. کرش کردن رایانه نیز می‌تواند از نشانه های وجود مشکل در سیستم باشد که نیاز به مراجعه به متخصص در این زمینه دارد.

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

مرکز ریکاوری اطلاعات کامپیوتر | مرکز بازیابی اطلاعات کامپیوتر

گاهی اوقات اطلاعات شخصی و اداری توسط ویروس‌ها و یا به‌طور تصادفی از دسترس خارج‌ می‌شوند. به دلیل حساسیت این نوع اطلاعات توصیه می‌شود که در صورت بروز چنین مشکلی به متخصصان دیتاریکاوری ایران مراجعه کنید. تکنسین مجرب دیتاریکاوری ایران این امکان را فراهم می‌سازند که علاوه بر ریکاوری اطلاعات کامپیوتر بتوان ویروس‌های موجود در سیستم را نیز از بین برد. لازم است بدانید که تعهد اخلاقی در رأس کار تکنسین دیتاریکاوری ایران قرار دارد و ریکاوری اطلاعات کامپیوتر به کمک دانش نوین و ابزارهای پیشرفته صورت می‌گیرد.

    برای این نوشته 40 نظر ثبت شده است

    1. سلام دوست گرامی
      اطلاعات مربوط به محل کارم که داخل سیستم بود پاک شده راهنماییم میکنید لطفا؟

      1. با سلام
        نگران نباشید میتونید برای ریکاوری اطلاعات به ما مراجعه کنید.

      1. سلام
        ممکنه به هر دلیلی هارد شما آسیب دیده باشه و اطلاعات پاک شده باشه و یا اینکه به صورت دقیق کپی نکرده باشید.

    2. مادر برد سیستم من سوخت برای تعمیر دادم به یه جایی الان که تحویل کردم اطلاعاتم هم انگار پاک شده میشه کاری کرد؟

      1. با سلام
        هارد شما دچار مشکل شده اما قبل از پاسخ دقیق باید مورد بررسی قرار بگیره

      1. با سلام
        اول باید حجم و تعداد فایل های شما مورد بررسی قرار بگیره
        عمل ریکاوری ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشه

    3. سلام روشی وجود داره که اطلاعات داخل هارد اینترنال کامپیوتر برای همیشه فورمت شه و بازیابی نشه؟

      1. سلام
        بله میتونید اطلاعات رو فورمت کنید و اطلاعات جدیدی رو انتقال بدید.

      1. با سلام
        میشه به صورت کامل اگر هارد شما دستکاری نشده باشه اطلاعات رو بازیابی کرد.

    4. با سلام
      دختر من یه وسیله ای پرت کرد که برخورد کرد با کیس اما اتفاق خاصی نیوفتاد کیس روشن میشه اما پروژه هام که انتقال داده بودم به سیستم انگار پاک شدن خیلی ضروریه میشه برگردوند؟

      1. با سلام
        ضربه مبتونه باعث جابجایی بیا فرمت اطلاعات هارد بشه. اما میشه اطلاعات رو بازیابی کرد.

      1. با سلام
        میتونید در این باره با کارشناسان بخش آموزش ما تماس بگیرید تا به صورت دقیق راهنمایی شید

    5. من میخوام یک سری اطلاعاتو به هارد کامپیوترم انتقال بدم اما تا نصفه میاد لغو میشه چه دلیلی میتونه داشته باشه؟

      1. با سلام ممکنه اطلاعات شما مشکل داشته باشه یا هاردتون اسیب دیده باشه قبل از چکاپ دیق نمیشه جواب مشخصی داد.

      1. با سلام
        می تونید با شماره 02188936489 برای ارتباط با کارشناسان ما تماس بگیرید.

      1. با سلام دوست عزیز
        ابن ربطی به هارد نداره و ممکن مادربرد سیستم شما اسیب دیده باشه.

      1. با سلام
        بله اگه فایل جدیدی داخل هارد کپی نکرده باشید امکان بازیابی وجود داره

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برگشت به بالا