رفتن به محتوای اصلی
مشاوره 24 ساعته رایگان – 7 روز هفته
بازیابی اطلاعات دی وی ار و دوربین مداربسته

در این مطلب قصد داریم تا بطور اختصاصی به بررسی بازیابی اطلاعات dvr (بازیابی اطلاعات دی وی ار) یا همان بازیابی اطلاعات دوربین مداربسته بپردازیم که چگونه میتوان آن را بازیابی کرد پیش از آن به بررسی کلی دستگاه DVR می پردازیم.

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

( دی وی آر ) DVR دوربین مداربسته

دوربین مداربسته در دنیای مدرن امروزی و با پیشرفت تکنولوژی بسیار کاربرد دارد و همه افراد به دنبال راهکار های امنیتی بهتر و استراتژی های کارآمد تر برای مقابله با جرایم کاربرد فراوانی دارد. مهم ترین وظیفه دستگاه ( دی وی آر ) DVR یا ( Digital Video Recorder ) در دوربین های مداربسته ذخیره و نگهداری تمامی تصاویر ضبط شده در کل روز،ماه و سال است و در واقع این دستگاه نقش سرور سیستم مداربسته آنالوگ را ایفا می کند. در تعریف دی وی آر DVR باید بگوییم که دستگاهی است که مهم ترین نقش آن ضبط و نمایش تصاویر دوربین های مداربسته است. این دستگاه مانند سایر لوازم جانبی بر روی کامپیوتر ها نیز نصب می شود. بعد از تبدیل تصاویر آنالوگ به دیجیتال بسته به پشتیبانی از دستگاه های ذخیره سازی آن ها را بر روی هارد دیسک های سنتی و SSD, فلش USB, مموری کارت و … نیز ذخیره می کند و امکان نمایش و ضبط تصاویر را فراهم می کند.

در واقع ضبط ، پخش و انتقال تصویر دوربین مداربسته از طریق این دستگاه ممکن می شود. به این ترتیب که دی وی آر DVR از طریق پورت AV, HDMI و … به نمایش گر متصل و سپس می تواند که بسته به تعداد دوربین های پشتیبانی شده آن ها را به صورت یک پارچه نمایش دهند.

نکات مورد توجه هنگام خرید سیستم

مشتریان قبل از خرید سیستم دوربین مداربسته باید نکاتی را مد نظر داشته باشند و اطلاعاتی در مورد سیستم دوربین مداربسته کسب نمایند که در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌شود.

سیستم انتخاب شده اطلاعات را چند روزه و با چه کیفیتی ذخیره می‌کنند و این سیستم قابلیت پشتیبانی چند عدد هارد دیسک و با چه ظرفیتی را دارد. داشتن قابلیت اتصال به کامپیوتر و یا وصل یک فلش مموری برای استخراج و ذخیره کردن زمانی خاص از فیلم‌ها. امکان مشاهده‌ی همزمان دوربین‌ها از روی کامپیوتر دیگر. امکان تماشای دوربین نصب شده در یک مکان از مکان دیگر و چگونگی انجام این کار. به مشتریان توصیه می‌شود علاوه بر توجه به نکات بالا، آموزش کافی در مورد برخی از قابلیت‌های سیستم را فرا بگیرند. لازم است برای سیستم دی وی آر یک منبع تغذیه‌ی مناسب تهیه شود تا در صورت وقوع نوسانات ولتاژی آسیبی به هارد دیسک وارد نشود و کاربران مجبور به ریکاوری اطلاعات DVR  نباشند.

اهمیت حفظ اطلاعات در ( دی وی آر ) DVR دوربین های مداربسته

یکی از ابزار هایی که در زندگی مدرن و پیشرفته امروز به کمک ما انسان ها آمده است بحث سیستم های امنیتی و به خصوص دوربین های مداربسته است که اصلی ترین کاربرد و اهمیت این دوربين های مداربسته در سيستم های حفاظتی و امنیتی است که اطلاعات مهمی را در خود ذخیره می کند با گسترش استفاده از این دوربین ها کاربرد های آن فقط به سيستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر می رود.

کاربرد هايی از قبيل کاربرد های پليسی ، نظامی ، فضايی ، صنعتی ، کنترل ترافيک ، ارتباطات ويديويی و نظارت نامحسوس و  . . . کاربرد فراوانی دارند و از همین رو تمامی اطلاعات ذخیره شده در این دستگاه ها بسیار اهمیت دارند سیستم های امنیتی و حفاظتي به منظور كاهش جرم و جنایت و سرقت اموال در حال افزايش بوده است. با افزایش روز افزون استفاده از این دستگاه ها مراکزی نیز وجود دارد که در صورت وجود مشکلاتی در این دستگاه ها اطلاعات موجود در دی وی آر DVR را حفظ کنند و به بازیابی اطلاعات DVR شما بپردازند یکی از این مراکز دیتاریکاوری ایران است که با استفاده از برترین متخصص ها تمامی مشکلات مربوط به دی وی ار DVR را در سریع ترین زمان برطرف و به  ریکاوری اطلاعات DVR اقدام می نماید.

اهمیت حفظ اطلاعات در ( دی وی آر ) DVR دوربین های مداربسته

پاک شدن اطلاعات ( دی وی آر ) DVR  دوربین مداربسته و ریکاوری اطلاعات DVR دوربین مداربسته

همان طور که گفتیم در دنیای امروزه دوربین های مداربسته نقش کاربردی بسیار بالایی را دارند و برای شناسایی مجرمان و اثبات جرم و … بسیار مهم هستند و تصاویر و فیلم هایی که ذخیره می شوند توسط سیستم ( دی وی آر ) DVR در هارد های مربوطه ذخیره سازی می شوند. دستگاه های ( دی وی آر )  DVR با سیستم عامل های مختلف و با رمز نگاری های خاص اطلاعات را در هارد دیسک متصل به سیستم  DVR( دی وی آر ) دوربین مداربسته ذخیره می کند با وجود ذخیره این تصاویر ممکن است که با بروز کوچک ترین آسیب به سیستم DVR ( دی وی آر ) تمامی اطلاعات پاک شوند برای رفع این مشکل می توانید که با مراجعه به مرکز تخصصی دیتاریکاوری ایران بازیابی اطلاعات دوربین مداربسته اطلاعات دوربین ها را بازیابی کنید این کار در این مراکز به صورت تخصصی و تحت نظر کارشناسان مجرب و همچنین با استفاده از بروز ترین متد ها در زمینه بازیابی اطلاعات دوربین مداربسته و دستگاه های مجهز و مخصوص برای این نوع از هارد ها انجام می شود.

راه‌هایی برای جلوگیری از از دست دادن اطلاعات دوربین‌های مداربسته

پس از اینکه مشتریان سیستم مورد نیاز خود را تهیه و نصب کردند لازم است از اطلاعات ذخیره شده به خوبی محافظت کنند. اطلاعات ذخیره شده به طرق مختلفی ممکن است از بین بروند که دانستن آن‌ها به کاربران کمک می‌کند تا با رعایت برخی نکات از از دست دادن اطلاعات جلوگیری کنند تا مجبور به بازیابی اطلاعات دی وی ار نباشند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است.

  • مهم‌ترین نکته در این زمینه این است که کاربران اطلاعات دقیقی از دوره‌ی زمانی ذخیره‌سازی دوربین‌ها داشته باشند تا در صورت نیاز قبل از پاک شدن فیلم‌های قبلی از آن نسخه‌ی پشتیبان تهیه نمایند.
  • داشتن منبع تغذیه‌ی مناسب برای دوربین‌ها ضروری است تا جلوی نوسانات ولتاژی را بگیرد.
  • توجه شود که هارد دیسک سیستم DVR مقابل سیستم ویندور قرار داده نشود چون که حساسیت بالایی داشته و امکان دارد باعث از بین رفتن اطلاعات شود.

به هر حال در مواردی ممکن است کاربران نیاز به ریکاوری اطلاعات DVR داشته باشند که در این حالت تاکید می‌شود که عمل بازیابی اطلاعات DVR را در مراکز تخصصی و قابل اعتماد ریکاوری انجام دهند تا احتمال موفقیت انجام این کار افزایش یابد.

این نکته فراموش نشود که هیچ وقت هارد فرمت و یا پارتیشن نشود و در صورت خراب شدن عمل بازیابی اطلاعات DVR به دست افراد متخصص سپرده شود زیرا که هرگونه دستکاری هارد ممکن است باعث از بین رفتن اطلاعات شود.

مرکز بازیابی اطلاعات DVR

به دلیل تفاوت داشتن در نوع فرمتی که تصاویر و فیلم های دوربین های مداربسته ذخیره می کنند بازیابی اطلاعات دوربین مداربسته با دیگر فرمت های ویدئویی کاملا متفاوت و امری بسیار پیچیده است که نیازمند تجربه، مهارت و ظرافت کافی برای بازیابی اطلاعات DVR می باشد. از همین رو هم مرکز بازیابی اطلاعات DVR دیتا ریکاوری ایران است. با داشتن نیرو های متخصص قابلیت تعمیر و ریکاوری تمام دوربین های فوق را که هر کدام نیاز به امکانات و تجهیزات خاص دارند را با تجهیزات روز دنیا و متخصصین بلند پایه خود، انجام می دهند و این مرکز تاکنون موفق شده است که بیش از 600 دستگاه ( دی وی آر ) DVR را با موفقیت کامل بازیابی کند.

مرکز ریکاوری اطلاعات DVR

قیمت بازیابی اطلاعات DVR

دوربین های مداربسته در مقایسه با سایر اقدامات نظارتی و امنیتی ، ظرفیت عملیاتی بالا و هزینه پایین تری دارند و از این رو ، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از دستگاه ذخیره سازی ( دی وی آر ) DVR یکی از رایج ترین انتخاب های کاربران برای ذخیره تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته است. یکی از دلایل این انتخاب قیمت مناسب این دی وی آر ها است. علاوه بر قیمت این سیستم می توان که به قیمت ریکاوری اطلاعات DVR  مناسب اشاره داشت. مرکز بازیابی دیتاریکاوری ایران با داشتن قوی ترین نرم افزار ها و سخت افزار ها می تواند مشکل شما را در هر زمینه ای که باشد با داشتن بهترین تجهیزات و نیرو های انسانی و به بهترین شکل و با کمترین قیمت بازیابی اطلاعات DVR شما را انجام دهد.

 

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

 

نکات مهم در مورد بازیابی اطلاعات دوربین مداربسته

نخستین نکته‌ی مهم در مورد بازیابی اطلاعات دوربین مداربسته این است که به دلیل فرایند حفاظتی و برای جلوگیری از وقوع هر نوع مشکل در اطلاعات ذخیره شده، اطلاعات به صورت کدگذاری شده ذخیره می‌شوند و در هیچ سیستم عامل و دستگاه دیگری قابلیت شناسایی ندارند. این ویژگی به این دلیل است که دوربین مداربسته از سو استفاده‌های محتمل از اطلاعات ذخیره شده در امان بماند و تنها در دستگاهی قابلیت اجرا دارد که اطلاعات بر روی آن ذخیره می‌شود. این موضوع سبب می‌شود که عمل بازیابی اطلاعات دی وی آر قدری پیچیدگی داشته باشد که هر فرد یا مرکز بازیابی اطلاعات دوربین مداربسته قادر به انجام آن نباشد.

در دوربین‌های مداربسته فرمت فیلم‌های ذخیره شده با فیلم‌های دیگر متفاوت است که باعث می‌شود قابلیت پخش آن محدودتر شود که این موضوع برای جنبه‌های حفاظتی و ایمنی لحاظ شده است که بازیابی اطلاعات DVR را قدری مشکل می‌کند.

تاکید می‌شود هارد دیسک DVR دوربین مداربسته بدون دلیل از سیستم آن جدا نشود به این دلیل که در صورت وصل مجدد، هارد دیسک باید توسط سیستم DVR فرمت شود که این کار می‌تواند صدماتی به اطلاعات وارد نماید که ممکن است برای کاربران مشکلاتی ایجاد کند.

مشتریان باید توجه نمایند که فیلم‌ها در یک دوره‌ی معین ذخیره می‌شوند و دانستن این دوره‌ی زمانی برای کاربران اهمیت دارد. برای مثال سیستم‌های دی وی آر به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که فیلم‌ها برای دوره‌ی 1 ماه یا تا 6 ماه و 1 سال ذخیره می‌شوند و پس از این زمان فیلم روز اول با فیلم روز جدید جایگزین می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود که از فیلم‌های مورد نیاز یک نسخه ی پشتیبان تهیه شود. در این حالت بازیابی اطلاعات دی وی ار متعلق به دوره‌های قبلی باید با دقت بیشتری صورت پذیرد.

    برای این نوشته 40 نظر ثبت شده است

    1. سلام خسته نباشین
      من یه دوربین سایوتک دارم که سیکلش دوماهه هست ولی الان به اطلاعات 6ماه قبل احتیاج دارم.راهی برای بازگردانی فیلم ها هست؟

      1. با سلام
        به دلیل اینکه دو دور دیگه فیلم روی حافظه دستگاهتون بازنویسی شده کمی شانس بازیابی اطلاعات رو پایین میاره ولی باز هم امکانش هست و شما می تونید در اسرع وقت دستگاهتون رو به دفتر ما بیارید تا عملیات چکاپ و بازیابی انجام بشه.در ضمن عملیات چکاپ کاملا رایگان انجام خواهد شد.

    2. سلام DVR من بعد از قطع وصلي برق هاردمو شناسایی نمی کنه اطلاعاتشو لازم دارم هاردو جدا كردم از DVRم ميشه كاريش كرد هارد به پي سي وصل كنم ميشه اطلاعاتشو برداشت؟هارد فرمت نشده بعد از ١٥ روز استفاده اينطوري شده.

      1. با سلام
        دوست عزیز به هیچ وجه هاردتون رو به کامپیوتر یا دستگاه دی وی دی وصل نکنید و اگر اطلاعاتتون حیاتیه حتما اون رو به دفتر ما ارسال کنین تا به روش های صحیح و اصولی اطلاعاتتون بازیابی بشه . سیستم فایل دستگاه های DVR در کامپیوتر قابل شناسائی نیست پس با اتصال اون به کامپیوتر فقط شانس بازیابی اطلاعات را کم خواهید کرد. شما می تونید جهت انجام هماهنگی و مشاوره به صورت 24 ساعته و از طریق شماره تلفن درج شده در بالای صفحه با پیام رسانهای واتساپ یا تلگرام با ما در تماس باشید

    3. با سلام
      می خواستم ببینم بعد از اینکه هارد دوربین فرمت شد و چند روز هم تصاویر روش ضبط شده ، میشه دوباره اطلاعات سابق رو بازیابی کرد ؟
      ممنون می شم راهنماییم کنید

      1. با سلام
        بله دوست عزیز امکانش هست ولی اگر جواب دقیق تر بخواین باید اطلاعاتی در رابطه با مدل دستگاه DVR ,میزان حافظه و سیکلش هم توضیحاتی ارائه بدین تا بگیم چند درصد از اطلاعاتتون شانس بازیابی دارن

      1. با سلام
        نخیر تا زمانی که دستگاه رو ریست نکردید و همچنین پس از پایان سیکل اطلاعات دیگری روی داده های قبلی شما بازنویسی نشده باشند آسیبی به فیلم های دستگاه DVR شما نخواهد رسید

    4. سلام وقت بخیر
      امکانش هست که کاری کنیم اطلاعات DVRکلا از بین بره و امکان بازیابی نداشته باشه

      1. با سلام
        ساده ترین راه حل اینه که بر روی اطلاعات گذشته چیزی جدید رایت کنیم . با نوشتن اطلاعات جدید بر روی اطلاعات قدیمی دیگر آنها قابل دسترس و یا بازیابی اطلاعات نخواهند بود. همچنین می تونید با انجام عملیات low level format اطلاعات رو کامل از بین ببرید که اینکار نیاز به تجهیزات دارد و برای این امر می تونید دستگاه رو به دفتر ما بیارید. شما می تونید جهت انجام هماهنگی و مشاوره به صورت 24 ساعته و از طریق شماره تلفن درج شده در بالای صفحه با پیام رسانهای واتساپ یا تلگرام با ما در تماس باشید

    5. سلام ببخشید من به فیلم های ضبط شده حدوداً دو ماه پیش نیاز دارم و سیکل دوربینم هم 40 روزه ست
      می خواستم ببینم امکان بازیابی اطلاعات دو ماه پیش وجود داره ؟
      و اینکه فیلم های دوربینم آنالوگه و کیفیتش پایینه می خواستم ببینم راهی هست که فیلم بازیابی شده کیفیتش رو هم یه جوری افزایش داد؟

      1. با سلام
        با توجه به اینکه فقط نیم سیکل روی اطلاعاتتون بازنویسی شده امکان بازیابی اطلاعاتتون هست .البته درصد موفقیت به عوامل زیادی از جمله نوع دستگاه ، مدل و… بستگی داره .

      1. با سلام
        هزینه بازیابی به عوامل مختلفی مثل مدل دستگاه ، میزان ظرفیت حافظه، تعداد دفعات بازنویسی مجدد و…

      1. با سلام
        دوست عزیز سیستم فایل دستگاه DVR توسط کامپیوتر قابل شناسایی نیست و شما با اتصال دستگاه به کامپیوتر فقط شانس بازیابی اطلاعات رو کمتر می کنید .

    6. سلام وقت بخیر
      دستگاه DVR بنده مدل هایلوک 4 کاناله هست . می خواستم اطلاعات 5 ماه پیش رو بازیابی کنم ولی اطلاعات خصوصیه و نخوام دستگاه رو ببرم بیرون . می خواستم بدونم راهی هست که در منزل عملیات ریکاوری انجام بشه ؟

      1. با سلام
        دوست عزیز از قبل برای روز خاصی هماهنگ کرده باشین و دستگاه رو اول وقت بیاورید یقیناً بازایابی با حضور خودتون انجام میشه و اطلاعات بازیابی شده رو همون روز دریافت می کنید . حتما” یک عدد هارد بانک جهت تخلیه مستقیم اطلاعات به همراه داشته باشید.

      1. با سلام
        دوست عزیز نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با نوع دستگاه ، سیکل ذخیره سازی و… داریم .
        در صورت تمایل می تونین برای مشاوره با شماره تلفن های درج شده در بالای صفحه تماس بگیرین.

    7. سلام وقت بخیر اگر پس از حذف دستی اطلاعات از دی وی آر دوباره 5 روز اطلاعات روش سیو شده باشه .الان چقدر از اطلاعات قبلی قابل بازیافت هست؟ سیکل دی وی آر بنده 40 روزه هست؟

      1. با سلام
        دوست عزیز به اندازه 35 روزی که هنوز اطلاعات روی حافظه دستگاهتون سیو نشده، میشه اطلاعات رو ریکاوری کرد. ولی شانس بازیابی اطلاعات این 5 روزی که مجدداً فیلم روش سیو شده خیلی کمتر هست.

      1. با سلام
        سیکل DVR به میزان ظرفیت حافظه هارد سیستمون و همچنین کیفیت فیلم های ضبط شده بستگی داره و شما می تونید با تعویض هارد سیستموتون و استفاده از یک هارد با ظرفیت بالا دوره سیکل رو افزایش بدین

      1. با سلام
        دوست عزیز قبل از چکاپ و کشف مشکلی که برای دستگاهتون به وجود اومده نمی تونیم در این خصوص نظری قطعی ارائه کنیم . شما می تونید برای چکاپ رایگان و بررسی نوع مشکل، دستگاهتون رو به دفتر ما ارسال کنید.

      1. با سلام
        دوست عزیز ساعات فعالیت دفتر همان ساعات اداری می باشد ولی شما می تونید جهت تعیین وقت قبلی و هماهنگی جهت مراجعه با شماره 02188936489 داخلی 1 تو ساعات اداری میتونید با همکاران ما در تماس باشید
        از کنار سایت هم میتونید با کلیک کردن روی ایکون واتس اپ مستقیم با پشتیبانی 24 ساعته ما صحبت کنید

    8. سلام خسته نباشید
      من داشتم فیلم های دیروز رو می دیدم یهو بلد نشدم و زدم دستگاه رو فرمت کردم الان امکان بازیابی اطلاعات دیروز وجود داره

      1. با سلام اگر به اطلاعات فقط یک روز قبل نیاز دارید بله امکان ریکاوری داره ولی اگر به اطلاعات روز های قبل نیز نیاز دارید شانس بازیابی اطلاعاتتون به میزان سیکل DVRبستگی داره.

      1. با سلام
        بله میزان سیکل تاثیر زیادی داره، مثلا اگر سیکل شما 30 روزه باشه و شما بخواین اطلاعات 70 روز قبل رو بازیابی کنید به مشکل برمی خورید چون بیش از 2دور کامل فیلم جدید روی هاردتون ذخیره شده ولی اگر دوره سیکل هاردتون 60 روزه باشه شانس شما برای بازیابی اطلاعات70 روز قبل خیلی بیشتر هست چون فقط 10 روز فیلم جدید روی DVR شما ذخیره شده است

      1. با سلام
        دوست عزیز هزینه بازیابی اطلاعات به المان های مختلفی ربط داره و میشه گفت میزان دقایقی که شما برای بازیابی در نظر دارید هیچ تاثیری در هزینه بازیابی نداره .چون برای بازیابی اطلاعات حتی یک دقیقه ای، باید کل هاردتون اسکن و اطلاعاتش بازیابی بشن و بعد شما یک دقیقه ی مد نظرتون رو از داخل فیلم های بازیابی شده پیدا کنید.

    9. سلام ببخشید من می خواستم دستگاهم رو برای ریکاوری بیارم می خواستم بدونم برای ذخیره اطلاعات بازیابی شده باید فلش یا هارد بیارم یا نیازی نیست؟

      1. با سلام
        بله در زمان تحویل اطلاعات ریکاوری شده، حتما یه حافظه جانبی همراه داشته باشید.

      1. با سلام
        اگر هارد DVR به صورت کامل نسوخته باشه؛ امکان بازیابی اطلاعات وجود داره. شما می تونید دستگاهتون رو برای چکاپ رایگان به دفتر ما بیارید تا بعد از بررسی پاسخ دقیق تری خدمتتون ارائه کنیم.

    10. سلام روزتون بخیر
      خسته نباشید
      امکان بازیابی اطلاعات دو دوره قبل از روی دی وی آر وجود داره؟

      1. با سلام
        چون دو دور فیلم جدید بر روی حافظه دستگاهتون ذخیره شده شانس شما بسیار کمتر هست ولی صفر نیست! شما می تونید دستگاه رو برای چکاپ رایگان بیارید تا کارشناسان ما بعد از بررسی پاسخ دقیق تری در این رابطه ارائه بدن.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برگشت به بالا