رفتن به محتوای اصلی
مشاوره 24 ساعته رایگان – 7 روز هفته
بازیابی هارد سوخته در دیتاریکاوری

پیشرفت تکنولوژی باعث شده افراد اطلاعات خود را در هارد ذخیره کنند یکی از مشکلاتی که ممکن است برای همه وجود داشته باشد بازیابی اطلاعات و ریکاوری دیسک سوخته است. این اتفاق ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که اطلاعات خود را درون یکی از حافظه های جانبی ذخیره کرده باشید اما بعد از مدتی متوجه سوختن آن شده باشید شما میتوانید با در اختیار گذاشتن دیسک خود به متخصصان این زمینه اطلاعات خود را بازگردانی کنید که در ادامه به آن میپردازیم.

فهرست مطالب

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده که اطلاعات خود را به صورت داده‌های دیجیتالی در اختیار داشته باشیم و آنها را در گوشی موبایل و هارد کامپیوتر و یا لپ تاپ و یا هارد اکسترنال ذخیره کنیم و به این صورت به سادگی آنها را با دیگران به اشتراک  گذاشته و انتقال دهیم. در حالت کلی،در کامپیوتر به فضای ذخیره سازی اطلاعات،هارد گفته می‌شود. برای سهولت جابجایی اطلاعات از هارد به دیگر دستگاه‌ها، هارد اکسترنال طراحی و به بازار عرضه شده است. هارد کامپیوتر و یا لپ تاپ که با نام هارد اینترنال شناخته می‌شوند و همچنین هارد اکسترنال، ممکن است بر اثر دلایل گوناگون، دچار آسیب و یا سوختگی شده و اطلاعات آنها از بین برود. در این حالت برای بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال سوخته باید با مرکزی معتبر و تخصصی تماس بگیرید تا بتوانید داده‌های خود را در کمترین زمان ممکن، دوباره در اختیار داشته باشید.

 

 

برای آشنایی بیشتر با عملکرد هارد و انواع آن و همچنین اطلاعات کامل در مورد هارد اکسترنال و ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال سوخته در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

 عملکرد هارد و انواع آن

هارد ابزاری است که به وسیله آن می‌توان اطلاعات را برای استفاده مداوم در زمانی طولانی ذخیره نمود. در حقیقت وظیفه اصلی هارد ذخیره کردن اطلاعات است. این اطلاعات بر روی سکتورها که اجزای داخلی هارد هستند، ذخیره می‌شوند و تا زمانی که سیستم دستور پاک کردن اطلاعات را به هارد ندهد، داده‌های دیجیتالی روی سکتورها باقی می‌مانند. هارد دارای قطعات و اجزای مختلفی است که در کنار یکدیگر  باعث عملکرد صحیح هارد می‌شوند و اگر هر کدام از این اجزا آسیب ببیند، عملکرد هارد نیز دچار اشکال شده و اطلاعات روی آن در معرض نابودی قرار خواهد گرفت. برخی با نرم افزار رفع بدسکتور هارد گاهی ممکن است آسیب جدی به هارد وارد کنند.

هارد برای خواندن و نوشتن داده‌های دیجیتالی دارای چندین دیسک چرخان است. به این دیسک‌های چرخان پلاتر گفته می‌شود. وظیفه پلاترها حفاظت از داده‌ها در قسمت‌های کوچک است. به این قسمت‌های کوچک، سکتور گفته می‌شود. چرخاندن پلاترها توسط موتور آن با نام اسپیندل انجام می‌گیرد. همچنین هر پلاتر دارای دو بازوی مکانیکی همراه با سرهد است و به این ترتیب خواندن و نوشتن داده‌ها توسط هد و به کمک بازوی مکانیکی بر روی پلاتر انجام می‌شود. چرخش پلاترها توسط اسپیندل باعث می‌شود که هد اطلاعات را بر روی قسمتهای مختلف صفحات مغناطیسی بخواند و یا بنویسد.

هر چه ظرفیت هارد بیشتر باشد با توجه به آن که دیسک‌های چرخان در آن بیشتر خواهد بود، وزن هارد سنگین‌تر و سرعت آن نسبتاً کمتر می‌شود. هارد دارای ظرفیت‌های متفاوتی بوده و باید با توجه به نیاز کاربر آن را تهیه نمود.

 انواع هارد

در حالت کلی هاردها به دو دسته هارد اینترنال و هارد اکسترنال تقسیم می‌شوند. هارد اینترنال همان هارد لپ تاپ و یا کامپیوتر است که در داخل دستگاه قرار دارد. این نوع هارد قابلیت جابجایی نداشته و در دفعات محدود می‌توان آن را جابجا نمود و باید دقت بسیار زیادی در هنگام جابجایی هارد داشت. چون در صورت وارد شدن ضربه به هارد، اجزای داخلی آن آسیب دیده و در نهایت اطلاعات هارد از بین خواهد رفت. هارد اینترنال به مادربرد کامپیوتر وصل می‌شود و برای اتصال آن از کابل SATA  استفاده می‌گردد و در این حالت سرعت انتقال داده‌ها نسبت به هارد اکسترنال بالاتر است.

هارد اکسترنال از نظر نوع پوشش و پورت با هارد اینترنال متفاوت است. اما از نظر عملکرد هر دو هارد کاملا مشابه هم هستند. هارد اکسترنال به منظور سهولت در جابجایی اطلاعات طراحی شده است. این نوع هارد اندازه کوچکی داشته و به راحتی قابل حمل است. پورت هارد اکسترنال به صورت USB طراحی شده است تا به راحتی از خارج دستگاه به آن وصل شود.

هارد اکسترنال به دو نوع اصلی تقسیم می‌شود: هاردهای Portable  که اندازه کوچکی داشته و قابل حمل هستند و همانطور که گفتیم از طریق کابل USB به دستگاه‌های مختلف وصل می‌شوند و هاردهای Desktop که دارای اندازه‌های بزرگتری بوده و وزن و حجم زیادی دارند و توسط کاربران عادی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع هارد در زمینه پشتیبان گیری و ذخیره سازی اطلاعات در حجم های بالا مورد استفاده بوده و  بیشتر در مراکز و سازمان‌های خاص کاربرد دارند.

عوامل متعددی می‌تواند روی هارد و اطلاعات آن تاثیر بگذارد و موجب از بین رفتن داده‌های آن شود. هارد اکسترنال با اینکه نسبت به ضربه مقاوم‌تر از هارد اینترنال است اما در حالت کلی چنانچه در نگهداری آن دقت لازم را نداشته باشید، احتمال آسیب دیدن و یا سوختن آن وجود دارد. در این صورت  برای بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال سوخته باید با مرکز دیتاریکاوری ایران تماس گرفته و با کمک متخصصین حرفه‌ای این مرکز، داده‌های ارزشمند خود را دوباره در اختیار بگیرید. همچنین میتوانید برای بازیابی فلش سوخته نیز با ما در ارتباط باشید.

external-desktop-harddrives

آیا اطلاعات هارد های سوخته قابل ریکاوری هستند؟

شاید برای افراد زیادی پیش آمده باشد که قطعاتی از کامپیوترشان سوخته باشد و جهت بازیابی اطلاعات هارد سوخته به مراکز بازیابی اطلاعات هارد مربوطه مراجعه کنند. اما متاسفانه در برخی مواقع، قابلیت ترمیم و احیاء اطلاعات ممکن نیست، چون بعضی‌اوقات المان‌های نگه‌دارنده اطلاعات ازجمله پلترهای هارد درایو یا NAND فلش‌های ذخیره کننده داده‌ها کاملا نابود شده‌اند. اما اگر مشکل عمیق نبوده و تنها روی قطعه تاثیر گذاشته باشد، بازگردانی اطلاعات هارد ممکن خواهد بود.

وقتی شما به مرکز بازیابی اطلاعات مراجعه می‌کنید، ممکن است به دلایل درخواست بازیابی اطلاعات هارد سوخته خود را داشته باشید. در ادامه به‌صورت خیلی ساده و بدون جزئیات، دلایل ایراد هارد سوخته را ذکر می‌کنیم:

  • عدم شناسایی هارد در مادربرد
  • سوختن بُرد هارد
  • وجود مشکل در فریمور هارد
  • سوختن هد هارد
  • خراب شدن اسپیندل موتور (که باعث نچرخیدن هارد می‌شود)
  • ایراد و عدم شناسایی کنترلر هارد SSD
  • سوخته شدن هارد SSD
  • غیرقابل‌شناسایی بودن USB درایو یا سوختن مموری

ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال سوخته | بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال سوخته

همانگونه که گفته شد دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است باعث خرابی و یا سوختن هارد اکسترنال شود. در حالت کلی به هاردی که از نظر الکترونیکی دچار آسیب شود هارد سوخته می‌گویند. یکی از این دلایل قطعی برق و یا نوسانات برق است. زمانی که هارد اکسترنال به دستگاه متصل و در حال پردازش داده‌ها است در صورتیکه قطعی ناگهانی برق و یا نوسانات برق رخ دهد، احتمال سوختن برد یا IC کنترلر هد و حتی موتور هارد وجود دارد.

اگر هد بسوزد باید هد سوخته را با یک هد مشابه تعویض کرد. در صورت سوختن برد نیز باید آن را تعویض و یا تعمیر نمود. همچنین در صورتی که موتور هارد بر اثر نوسانات برق دچار اشکال شود و مدار آن قطع گردد، کل موتور سوخته و باید تعویض گردد. در این صورت باید با مرکزی تخصصی تماس گرفته و عمل ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال سوخته در اتاق پاک یا کلین روم صورت بگیرد. چون در غیر این صورت احتمال نابودی کامل اطلاعات هارد اکسترنال سوخته وجود دارد.

از دیگر دلایلی که باعث سوختن هارد اکسترنال می‌شود، قرار گرفتن هارد در محیطی مرطوب و یا خیس است و همچنین اگر مایعات روی هارد ریخته شود، احتمال سوختن برد آن بسیار زیاد خواهد بود. در این حالت ممکن است ROM هارد بسوزد. همانطور که در قبل توضیح دادیم در صورت سوختن برد هارد برای بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال سوخته باید آن را تعویض و یا تعمیر نمود.

علائم سوختن هارد

  • شنیدن صدای غیر عادی از هارد
  • استشمام بوی سوختگی قطعات داخلی هارد
  • دیتکت نشدن هارد به این معنا که هارد روشن می‌شود اما در زمان اتصال توسط سیستم شناسایی نمی‌گردد که این مسئله می‌تواند بر اثر سوختن ROM هارد باشد.
  • هارد روشن می‌شود اما عملکرد درستی نداردکه این مسئله نیز ممکن است بر اثر سوختن قسمتی از خازن یا مقاومت هارد باشد.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم باید برای ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال سوخته با مرکز دیتاریکاوری ایران تماس بگیرید. متخصصان و مهندسان حرفه‌ای این مرکز بعد از بررسی هارد اکسترنال سوخته، ابتدا آن را تعمیر و یا در صورت نیاز قطعات آن را تعویض کرده و سپس تمامی اطلاعات هارد را بدون کم و کاستی بازیابی می‌کنند و در زمانی کوتاه داده‌های شما را دوباره در اختیارتان قرار می دهند. این موضوع در خصوص ریکاوری مموری سوخته نیز صدق میکند شما میتوانید برای برگرداندن اطلاعات رم سوخته نیز به ما مراجعه کنید.

western-digital-wd-external-hard-drive

هارد سوخته یا حرارت دیده مساله این است؟

هارددیسک هم مثل قطعات الکترونیکی مختلف ممکن است خراب شود، که در اصطلاح می‌گوییم؛ هارد سوخته است. در برخی مواقع منظور از سوختگی بر اثر خرابی یا ضربه به هارددیسک ایجاد می‌شود. در بعضی‌اوقات نیز این مشکل به علت حرارت و آتش‌سوزی هارددیسک اتفاق می‌افتد.

اگر مایل کسب اطلاعات بیشتر در مورد هارد سوخته هستید، مطلب هاردی که کار نمی‌کند را مطالعه کنید.

و برای آگاهی بیشتر درباره هاردی که حرارت دیده و آتش‌گرفته می‌توانید مقاله بازیابی اطلاعات هارد حرارت دیده و آتش گرفته را مطالعه کنید.

نشانه‌های هارد دیسک سوخته ( از کجا بفهمیم که هاردمان سوخته است)

در این بخش قصد داریم شما را با نشانه‌های احتمالی خرابی یا همان “سوختن هارددیسک” آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تشخیص دقیق علت مشکل هارد توسط، حتما با افراد متخصص صحبت کنید.

صداهای نامتعارف:

در زمان فعالیت هاردها معمولا، بی‌صدا یا تقریبا کم‌صدا هستند. اما شنیدن صدایی خاص نامتعارف از هارد در زمان عملیات خواندن یا نوشتن یا دیتکت شدن (شناسایی)، نشانه‌ای از شرایط نامطمئن هارد دیسک و نزدیک به خرابی است. پس هرچه زودتر از اطلاعات درون آن بک‌آپ بگیرید.

دیتکت نشدن یا عدم شناسایی هارد دیسک

اگر زمان اتصال هارد دیسک به سیستم، اتفاقی رخ نداد و سیستم هارد را شناسایی نکرد، به این حالت اصطلاحاً دیتکت نشدن گویند. عدم شناسایی به‌صورت رندم یا تصادفی و به‌تدریج زیاد شود، نشانه‌ای از در حال سوختن هارد شما است. و اگر سیستم اصلا هارد را نشناسد، احتمال معیوبی هد هارددیسک یا سوختگی و آسیب‌دیدگی برد الکترونیک هارد وجود دارد.

کند شدن هارد دیسک و بالا نیامدن سیستم‌عامل

اگر هارد دیسک دچار بد سکتور شده باشد، سبب می‌شود سیستم کند شود، به‌سختی بالا بیاید یا اصلاً بالا نمی‌آید. بدسکتور (سکتورهای خراب) در کار هارددیسک اختلال ایجاد می‌کنند. که افزایش این حالت منجر به کندی هارد یا نمایش صفحه آبی در ویندوز یا بالا نیامدن سیستم‌عامل شود. این موارد توسط نرم‌افزارهای مختلف و اسکن دیسک بررسی می‌شود و جهت حل آن فقط باید به متخصصین مراجعه کنید.

طولانی شدن زمان فرمت یا همراه با مشکل

اگر مدت‌زمان فرمت شدن هارد به‌صورت نامتعارفی طولانی شده، آن را یکی نشانه‌های معیوب شدن هارددیسک در نظر بگیرید.

پیغام خطا یا عدم دسترسی

اگر به‌یک‌باره درایوهای هارد دیسک شما پیغام خطا داشت، پارتیشن‌ها را از دسترس خارج کرد یا برای باز کردن یک پارتیشن نیاز به فرمت باشد؛ احتمال خرابی هارد دیسک یا بدسکتوری آن وجود دارد.

مشکل در کپی

اگر انتقال و کپی فایل‌ها به‌سختی و با مشکل روبرو شد. یا این عمل به‌کندی انجام گرفت، نشانه خرابی هارد دیسک است.

بازیابی اطلاعات هارد سوخته گوشی

ازنظر دسته‌بندی انواع حافظه، مموری گوشی جزو حافظه‌ داخلی (EMMC) به‌حساب می‌آیند که روی برد نصب می‌شود. برای بررسی علت خرابی هارد گوشی باید حالت‌های مختلف را با تجهیزات پیشرفته خاصی بررسی کرد و بعد از تشخیص نوع مشکل، به بازیابی اطلاعات هارد سوخته گوشی پرداخت. یکی از ابزارهای پیشرفته جهت تعمیر هارد گوشی، استفاده از PC3000 است که نیاز به تجربه و دانش فنی خاصی دارد. البته احتمال بازیابی اطلاعات هارد موبایل در حدود ۵۰٪ است، و در صورت به نتیجه رسیدن نیز هزینه آن بیشتر از ۳ میلیون خواهد بود.

اگر مایل بررسی و ریکاوری اطلاعات هارد سوخته موبایل هستید، حتما با کارشناسان ما در دیتا ریکاوری ایران تماس حاصل نمایید. متخصصین ما با کمک دانش فنی و تجربه، علت خرابی هارد موبایل را تشخیص داده و سپس با کمک ابزارهای پیشرفته اقدام به ریکاوری هارد گوشی می‌نمایند.

نشانه‌های هارد دیسک سوخته ( از کجا بفهمیم که هاردمان سوخته است)

دلایل سوختن هارد دیسک ها

نوسان یا قطعی برق

نوسان برق یا قطع برق می‌تواند سبب ایجاد مشکل و آسیب به هارد دیسک شود. این مشکل سبب سوختن برد هارد و نیز سوخته شدن IC کنترل هد خواهد شد. دلیل این مسئله، ازکارافتادن کنترلر هد و شروع مجدد آن در دفعات زیاد است. بدین شکل که وقتی هد در حال خواندن یا نوشتن است، با قطع برق می‌ایستد و با اتصال برق مجدد کار خود را شروع می‌کند. اگر این عمل به‌دفعات زیاد تکرار شود، باعث سوختن IC کنترل هد می‌شود. پس حتما از یک کابل رابط خوب برای پیشگیری از این مشکل استفاده کنید.

خیس شدن هارد

یکی دیگر از دلایل سوختن هارد دیسک، خیس شدن آن است. اگر هارد خیس شود برد و ROM آن خواهد سوخت. در برخی از برندهای ROM مانند برند وسترن قابلیت تعویض وجود دارد، اما پیدا کردن ROM مشابه و هم سایز با ROM اصلی بسیار دشوار است. به‌جز هاردهای وسترن، در دیگر برندها ROM هارد سوخته قابل تعویض نیست.

بعضی شرکت‌ها مثل BUFFALO و ADATA در تبلیغات ویژگی‌هایی چون ضدضربه و ضد آب بودن را بیان می‌کنند. که سبب شده تا مردم در نگهداری هارد دقت کمتری داشته باشند، بنابراین این مشکل در این برندها بیشتر دیده می‌شود. ما توصیه می‌کنیم که هارد خود را با هر برند و مدلی، برای حفظ اطلاعات بیشتر محافظت کنید و از ضربه دیدن و خیس شدن آن جلوگیری نمایید.

سوختگی یا آسیب دیدن pcb یا برد هارد

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هارد، قطعه‌ای مبدل بین Media و کامپیوتر یا لپ تاپ است که نقش مهمی در بازیابی اطلاعات هارد سوخته دارد. زمانی که گفته می‌شود هارد سوخته، درواقع برد هارد یا pcb آسیب‌دیده است. برای ریکاوری نیز کارشناس بعد از تشخیص دلیل، اقدام به تعویض یا تعمیر آن می‌کند.

عدم رعایت تقدم اتصال کابل دیتا و پاور به هارد

از دیگر دلایل سوختن برد هارد، رعایت نکردن اولویت اتصال کابل دیتا و پاور به هارد است. باید توجه کنید که در صورت روشن بودن سیستم، ابتدا باید کابل دیتا وصل شود و سپس کابل پاور تا مشکلی برای هارد ایجاد نشود.

صدمات فیزیکی هارد

صدمات فیزیک نیز از موارد خرابی هارد است که باید بررسی شود. در زمان روشن بودن هارد دیسک، قطعات متحرک مختلفی مشغول به کار است. درنتیجه کوچک‌ترین ضربه و تکان می‌تواند سبب آسیب جدی به هارد شود. وقتی هارد را از سیستم جدا یا به آن وصل می‌نمایید، باید دقت داشته باشید تا قطعات هارد جدا نشوند.

گرمای بیش از حد هارد

حرارت دما و گرمای زیاد هارد، نیز از دلایل خرابی هارد است. وقتی اجزای آن درست کار نمی‌کنند نیز از دلایل سوختن برد هارد است. هارد دیسک در زمان مشغول به کار بودن، به دلیل داشتن قطعات مکانیکی، گرما تولید می‌کند. نشستن گردوغبار روی هارد و درون محفظه نگهدارنده نیز می‌تواند سبب ایجاد گرما در هارد شود. پس حتما روی هارد فن نصب کنید و از گردوغبار دور نگهدارید.

اگر میزان دما از حد معمول بیشتر شود، می‌تواند زمینه‌ساز صدمات جدی به دستگاه شود. لذا همواره تلاش کنید که از زیاد داغ شدن این قطعه جلوگیری نمایید. البته کاربرد این مورد بیشتر در مورد هاردهای اینترنال درون کیس است.

نحوه بازیابی اطلاعات در هاردهای سوخته

روش بازیابی اطلاعات هارد دیسک سوخته بستگی به مشکل دارد. هارد می‌تواند به‌صورت فیزیکالی یا لاجیکالی خراب شده باشد. قسمت‌های فیزیکالی هارد دیسک، شامل موتور هارد دیسک، هِد، دیسک (پلاتر) که اطلاعات روی آن ذخیره می‌شود؛ است. و بخش‌های لاجیکالی هارد دیسک همان سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای هارد دیسک هست.

بد نیست بدانید که مهم‌ترین بخش نرم‌افزار هارد، فریم ور دیسک است که وجود مشکل در آن می‌تواند سبب خرابی تمامی اجزای سیستم هارددیسک شود. خرابی فریم ور روی بخش کنترل نوشتن و خواندن اطلاعات تاثیر می‌گذارد. حتی اگر قطعات فیزیکالی هارد سالم باشد اما فریم‌ور دچار خرابی و نقص شود، هارد دیسک با مشکل مواجه می‌شود. و ازنظر فرد عادی و غیرمتخصص خرابی هارد مکانیکی تشخیص داده می‌شود.

اگر اطلاعات مهمی روی هارد دارید، حتما این کار را به تکنیسین‌های ماهر بسپارید تا هارد دیسک‌تان درست تست و بازیابی شود. چون بازیابی اطلاعات هارد سوخته و خراب در بیشتر مواقع بسیار پیچیده است.

در زمان حل مشکل و بازیابی اطلاعات هارد سوخته به نکات زیر دقت نمایید:

  • بازیابی اطلاعات هارد سوخته کار بسیار پیچیده‌ای است که حتما باید توسط متخصص مجرب انجام شود.
  • تجهیزات و دستگاه‌های جدید و قوی از ملزومات اولیه می‌باشد که بدون آن ریکاوری هارد سوخته ممکن نیست.
  • کلین روم استاندارد که محیطی جهت باز کردن درپوش هارد است، باید عاری از گردوغبار باشد. درصورتی‌که این کار در هوای آزاد انجام شود، حتما اطلاعات‌تان نابود خواهد شد؛ چون سطح پلاتر و هد بسیار باریک است و وجود ذره ریزی از غبار دیده نمی‌شود و باعث گیرکردن هد روی سطح پلاتر خواهد شد. که درنهایت ریکاوری اطلاعات را غیرممکن می‌نماید.
آیا با سوختن هارد دیسک اطلاعات آن قابل بازیابی است

آیا هارد سوخته تعمیر هم می‌شود؟

امروزه هارد دیسک‌ها یکی از لوازم شخصی افراد هستند و نه‌تنها اطلاعات شغلی، بلکه اطلاعات شخصی افراد را نیز حفظ و نگهداری می‌کند. بنابراین باید مراقب بود تا هارددیسک شما نسوزد. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که آیا اطلاعات هارد سوخته قابل بازیابی است؟

جواب، بله امکان تعمیر هارد سوخته وجود دارد. برای آشنایی با نحوه تعمیر هارد دیسک به لینک تعمیر هارد سوخته مراجعه کنید.

نرم افزار بازیابی اطلاعات هارد سوخته

شاید در گوگل نرم‌افزارهای ریکاوری هارد سوخته را دیده باشید، اما باید بدانید که اطلاعات هارد دیسک سوخته و آسیب‌دیده را نمی‌توان با نرم‌افزار بازیابی کرد. البته نرم‌افزارهایی تخصصی هستند که در این راه کمک‌کننده هستند، اما به‌تنهایی و با کمک برنامه‌های عادی نمی‌توان بازیابی اطلاعات هارد سوخته لپ تاپ را انجام داد. اساسا بازیابی هارد نیازمند ترکیبی از کارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. در صورت بروز این مشکل باید به مراکز تخصصی و معتبر ریکاوری اطلاعات هارددیسک مراجعه نمایید تا هارد با دستگاه‌های مخصوص بازیابی مانند pc3000 بررسی شوند.

سوختن هارد و پاک شدن اطلاعات آن

وقتی هارد دیسک به دلایل مختلف، مانند ضربه آسیب می‌بیند یا به دلایل کاملا اتفاقی و غیر عمد خراب می‌شود، برخی از اطلاعات و فایل‌های ذخیره‌شده روی آن حذف می‌گردد. در صورت سوختن هارد دیسک، نیز اولین نکته امکان ریکاوری داده‌ها از روی هارد است. تعمیر هارد ضربه خورده خود را باید به دست متخصصین آن بسپارید.

برخی از داده‌ها امکان بازیابی دارند، اما در برخی مواقع امکان بازیابی اطلاعات وجود ندارد که می‌تواند دردسرساز شود. در این مواقع باید به یک مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات هارد سوخته مراجعه کنید. برای مشاوره می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

بازیابی اطلاعات هارد دیسک سوخته شده چگونه انجام می شود؟

مراحل بازیابی اطلاعات هارد سوخته

تشخیص قطعه سوخته

اولین و اصلی‌ترین کار در بازیابی اطلاعات هارد سوخته، تشخیص قطعه سوخته است. که با تشخیص صحیح، کلیدی‌ترین مرحله درست ریکاوری طی شده است.

اصلاح یا تعویض قطعه سوخته

بعد از تشخیص، اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه انجام می‌شود که تکمیل‌کننده بخش اول است. در این مرحله هارد دیسک یا حافظه آماده استفاده مجدد خواهد بود.

برآورد هزینه و بررسی لاجیکال یا نرم افزاری هارد دیسک

بعد از یافتن قطعه سوخته و تعویض قطعه خراب، اکنون باید با روشن کردن هارد دیسک درصد آسیب هارد را محاسبه کنیم. در بیشتر موارد سوختن برد هارد سبب آسیب‌های نرم افزاری یا سخت افزاری می‌شود. در برخی موارد نیز، آسیب برد باعث ایراد در هد هارد شده یا تنها به فریم ویر (سیستم عامل داخلی هارد دیسک)  آسیب وارد می‌شود که به‌راحتی قابل‌رفع است.

ویروس و یا بدافزارها نیز از عواملی هستند که موجب از بین رفتن اطلاعات هارد و خرابی آن می‌شوند. اگر تهویه هوای اطراف هارد مناسب نباشد و هوا در اطراف آن جریان نداشته باشد، احتمال داغ شدن هارد بسیار زیاد بوده که می‌تواند باعث سوختگی هارد شود.

دیتا ریکاوری ایران دارای سابقه‌ای طولانی در زمینه ریکاوری اطلاعات بوده و همچنین دارای امکانات و ابزارهای پیشرفته است. این کلینیک دارای اتاق پاک یا کلین روم است و می‌تواند بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال سوخته را به صورت کاملا تخصصی انجام داده و در نهایت اطلاعات هارد را بازیابی کرده و آنها را مجدداً در اختیار کاربر قرار دهد. تعهد کاری و کیفیت بالای کار توسط مهندسان و متخصصان این مرکز موجب نتیجه‌ی مطلوب و موفق در زمینه ریکاوری اطلاعات شده و همین امر باعث رضایت خاطر مشتریان شده است.

برآورد هزینه و بررسی لاجیکال یا نرم‌افزاری هارد دیسک بعد از بررسی دقیق هارد به مشتری اعلام می‌گردد.

محاسبه هزینه بازیابی اطلاعات هارد سوخته

بسیاری از شرکت‌های فعلی در این زمینه برای محاسبه قیمت بازیابی اطلاعات هارد، نرخ مشخصی ندارند. چون به عواملی چون مقدار گیگابایت بازیابی شده، میزان مهم بودن اطلاعات درون هارد و… بستگی دارد. کانون بازیابی دیتا ریکاوری ایران هزینه بازیابی اطلاعات هارد سوخته را بر اساس میزان زمان و کار انجام‌شده روی هارد، را به‌صورت منصفانه به مراجعین محترم اعلام می‌کند. بنابراین اگر هارد دیسک شما آسیب‌دیده، این مرکز با متخصصین باتجربه و داشتن دستگاه‌های پرقدرت تعمیر و ریکاوری هارد مانند pc300 ،  mrt،  dolphin امکان تعمیر بازیابی هارد سوخته را در کوتاه‌ترین زمان فراهم ساخته است.

فقط توجه نمایید اعلام هزینه دقیق ریکاوری هارد دیسک، نیاز به چکاب حضوری دارد. بنابراین یا به‌صورت مستقیم به این مرکز مراجعه نمایید یا هارد خود را به آدرس مجتمع ارسال نمایید. تا هارد توسط تکنسین‌های مرکز بررسی و وضعیت و هزینه بازیابی اطلاعات آن به شما اعلام شود.

چکاب هارد سوخته در مرکز دیتا ریکاوری ایران به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

مرکز ریکاوری هارد سوخته

با توجه به توضیحاتی که در بخش‌های قبل داده شد، ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال سوخته امری کاملاً تخصصی است و برای این کار باید به مرکز بازیابی اطلاعات هارد سوخته مراجعه کرده و از تکنسین‌ها و متخصصان باتجربه کمک گرفت. مرکز ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال سوخته در دیتاریکاوری ایران متشکل از گروهی متخصص و حرفه‌ای در این زمینه است که با دانش به روز خود و ابزارهای پیشرفته و تکنولوژی مدرنی که در اختیار دارند، تمامی اشکالات هارد اکسترنال سوخته را برطرف می‌کنند و در نهایت تمامی داده‌های کاربر را با همان کیفیت سابق به او برمی‌گرداند.

 

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

 

 

 

قیمت بازیابی اطلاعات هارد سوخته

در صورتی که هارد اکسترنال بر اثر عوامل گفته شده دچار اشکال شود و اجزای داخلی آن بسوزد، قطعاً برای بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال سوخته باید به مرکزی تخصصی در این زمینه مراجعه شود. در این شرایط اولین نکته‌ای که  ذهن کاربر را به خود درگیر می‌کند هزینه ریکاوری هارد اکسترنال سوخته است. مرکز دیتاریکاوری ایران دارای تعرفه‌های بسیار مناسب برای بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال سوخته بوده و برای راحتی و اطمینان کاربر پس از بازیابی کامل اطلاعات، هزینه را دریافت می‌کند. متخصصان این مرکز بعد از ارزیابی هارد اکسترنال سوخته و میزان آسیب وارد شده و همچنین حجم اطلاعات موجود روی هارد قیمت ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال سوخته را مشخص می‌کنند که این هزینه با توجه به نوع آسیب و همچنین ابزار مورد نیاز برای تعمیر و بازیابی اطلاعات هارد، ممکن است متفاوت باشد.

    برای این نوشته 39 نظر ثبت شده است

    1. سلام وقت بخیر هارد ssd من دیگه توسط دستگاه شناسایی نمیشه یکی از همکارانم گفت سوخته و امکان بازیابی اطلاعاتش نیست.
      من کلی اطلاعات داخل این هارد دارم که برام مهمن یعنی نمیشه کاریش کرد؟؟

      1. با سلام
        امکان بازیابی اطلاعات از هارد سوخته وجود دارد اما اول باید بررسی شه.

    2. با سلام هارد من صدا میده و فقط در حالت پردازش میمونه و باعث میشه سیستمم هنگ کنه. لطفا راهنماییم کنید

      1. با سلام
        یکی از نشانه های هارد سوخته تولید صدا و کند کار کردن هستش

    3. سلام میخواستم بدونم امکانش هست با نرم افزارهای موجود از هارد سوخته در منزل ریکاوری اطلاعات انجام بدم؟

      1. سلام دوست عزیز
        بازیابی اطلاعات از هارد سوخته کار بسیار پیچیده و حساسی هیت.
        اگر که داخل هارد اطاعات مهمی دارید بهتره ابن کارو به تکنسین های با تجربه بسپارید.

      1. سلام
        گوشی شما باید ببرسی شه
        اما ریکاوری اطلاعات پوشی تا 50 درصد امکان پذیره.

    4. سلام وقت بخیر من یک هارد دارم که وقتی به کامپیوترم وصل میکنم تا انتقال اطلاعاتو انجام بدم وسط انتقال هنگ میکنه چندین بار امتحان کردم علت این مشکل هاردم چی میتونه باشه؟

      1. با سلام
        یکی از نشونه های سوختگی هارد هنگ بودن و کارکرد کند می باشد.

    5. سلام هارد من وقتی وصلش میکنم به تی وی یک صدایی میده و باز نمیشه چیکار باید بکنم اطلاعات داخلشو میخوام

      1. با سلام
        بهتر هارد رو به سیستم های دیگه وصل نکنید و هارد رو به صورت حضوری به دفتر ما بیارید و یا ارسال کنید.

    6. خسته نباشید من ۱ هارد ۲ترابایت دارم که بردش سوخته و روشن نمیشه اطلاعاتش برام مهم بود چکار کنم قابل درست شدنه؟

    7. با سلام میخواستم هاردمو فورمت کنم اما زمان زیادی طول میکشه و در نهایت موفقیت آمیز هم نیست چه دلیلی میتونه داشته باشه هاردم به مشکل خورده؟؟

      1. با سلام
        اگر مدت‌زمان فرمت شدن هارد به‌صورت نامتعارفی طولانی شده، آن را یکی نشانه‌های معیوب شدن هارددیسک در نظر بگیرید.

    8. سلام چندباری داشتم از هاردم استفاده میکردم اما برق قطع و وصل شد الان دیگه هاردم بالا نمیاد پایان نامه‌ام داخلش بود و خیلی بهش نیاز دارم لطفا سریع راهنماییم کنید

      1. با سلام
        نوسان برق یا قطع برق می‌تواند سبب ایجاد مشکل و آسیب به هارد دیسک شود.
        این مشکل سبب سوختن برد هارد و نیز سوخته شدن IC کنترل هد خواهد شد.
        می تونید جهت دسترسی به اطلاعاتتون جهت ریکاوری اطلاعات داخل هارد اقدام کنید.

    9. سلام ممنون از مقالات کاربردیتون میخواستم بدونم دلیل اینکه هاردم توسط هیچ دستگاه و سیستمی خونده نمیشه چیه؟؟

      1. با سلام
        اگر به‌یک‌باره درایوهای هارد دیسک شما پیغام خطا داشت، پارتیشن‌ها را از دسترس خارج کرد احتمال خرابی هارد دیسک یا بدسکتوری آن وجود دارد.

      1. سلام
        بله بعد از عیب یابی قطعه خراب تعویض و تعمیر هم انجام می دهیم.

    10. هارد من به لپ تاپم وصل بود اما سیستم از دستم افتاد الان کار نمیکنه مشکلم اطلاعات داخلشه شما میتونید اطلاعاتمو سریع برگردونید؟

      1. با سلام
        صدمات فیزیک نیز از موارد خرابی هارد است که باید بررسی شود.

    11. سلام یه مدتی بود زمان کار کردن با هاردم زیاد داغ میشد اما بهش توجه ای نکردم حالا که اومدم استفاده کنم بالا نمیاد چرا یهو اینجوری شد بخاطر همون داغیه؟

      1. سلام دوست عزیز
        رارت دما و گرمای زیاد هارد، نیز از دلایل خرابی هارد است.

      1. با سلام
        قیمت ریکاوری اطلاعات به عواملی چون مقدار گیگابایت بازیابی شده، میزان مهم بودن اطلاعات درون هارد و… بستگی دارد

    12. سلام زمانی که من هاردمو خریداری کردم بهم گفته شده بود که ضد آبه اما خیلی اتفاقی خیس شد و الان کار نمیکنه چیکار میتونم انجام بدم اطلاعاتمو نیاز دارم

      1. با سلام
        یکی دیگر از دلایل سوختن هارد دیسک، خیس شدن آن است. اگر هارد خیس شود برد و ROM آن خواهد سوخت.
        توصیه می‌کنیم که هارد خود را با هر برند و مدلی، برای حفظ اطلاعات بیشتر محافظت کنید.

    13. سلام من هاردم بالا نمیاد میخواستم بدونم ایراد از کدوم قطعشه این هاردو چطوری میتونم برای شما ارسال کنم؟؟

      1. با سلام
        شما می تونید برای کسب راهنمایی های بیشتر با شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    14. سلام هارد گوشی من سوخته میخواستم بدونم امکان ریکاوری اطلاعاتش به صورت ۱۰۰ درصدی وجود داره؟؟

    15. سلام من هاردمو به یک سیستم وصل کردم و یک سری اطلاعاتو داخلش انتقال دادم اما بعد چند روز که رفتم استفاده کنم هارد همش هنگه تا قبل این اننقال سالم بود چه مشکلی براش پیش اومده؟؟

      1. سلام
        ممکن است بدافزاری ذاخل هارد شما شده باشه که سبب ویروسی شدن و سوختن هارد میشه.
        میتونید هارد رو برای ما ارسال کنید تا به طور قطعی به شما پاسخ بدهیم.
        در ضمن هزینه بررسی و چکاپ در ذفتر ما رایگان انجام میشه.

    16. با سلام
      روشن شدن یا روشن نشدن چراغ هارد به منزله سلامت یا خرابی هارد نیست اون فقط یک LED روی هارد است.
      باید حتما از نزدیک بررسی شود و بر اساس خرابی پروسه تعمیر یا ریکاوری هارد انجام شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برگشت به بالا