رفتن به محتوای اصلی
مشاوره 24 ساعته رایگان – 7 روز هفته
ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد Raid

اخیراً ریکاوری اطلاعات Raid دارای اهمیت بالایی شده زیرا به دلیل رشد حجم استفاده و تولید اطلاعات و مشکلات عدیده­ای که از دست رفتن اطلاعات هارد دیسک‌ها و در پی آن خسارات مالی را موجب شده­اند، استفاده از فناوری‌ای که قادر باشد از چنین وقایعی جلوگیری کند، به یک نیاز اساسی جامعه فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل شده است. Raid پاسخ بسیار خوبی به این نیاز است. کلمه Raid مخفف عبارت Redundant Array of Inexpensive Disks و یک فناوری نوین جهت ترکیب چند هارد دیسک به یک واحد برای افزایش سرعت، افزایش کارایی و امنیت اطلاعات است. پیاده­سازی این سیستم نیز تکنیک­هایی دارد که در تعیین سرعت و کارایی و امنیت اطلاعات موثر هستند. کاربرد این فناوری عموماً در سرورها و کامپیوترهای با کارایی بالا مورد استفاده است. آیا شما هم برای ذخیره اطلاعات خود از Riad استفاده می­کنید و تنظیمات آن دچار مشکل شده ؟ مهندسین متخصص در مرکز بازیابی اطلاعات هارد Raid، با دانش حرفه­ای و تجربه فراوان، ریکاوری اطلاعات Raid را انجام داده و مشکل شما را برطرف خواهند کرد.

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

تاریخچه­ ای درباره Raid

سه پژوهشگر از دانشگاه کالیفرنیا در سال 1987 برای نخستین مرتبه واژه Raid را که عنوان یکی از مقاله­هایشان بود به میان آوردند. آن­ها نظریه خود را با این ادعا که ذخیره کردن و بازیابی نمودن داده­ها روی چندین هارد این قابلیت را خواهد داشت که کارایی سیستم را بهبود ببخشد، هزینه و علاوه بر آن میزان انرژی مصرفی را کاهش دهد. فناوری Raid در ابتدا جهت استفاده در دیسک‌های SCSI بیان شد و در بعدها با پیشرفت تکنولوژی، بکارگیری این ایده در دیسک‌های IDE ناموفق بود. ولی پس از آن، استفاده از این فناوری در هارد دیسک­های SATA اوج گرفت. معمولاً ابزارهای ذخیره­ سازی قدیمی، از یک عدد هارد جهت ذخیره­سازی داده­ها استفاده می‌کرده­اند.

اما بعد از به میان آمدن این فناوری، سیستم‌ها توانستند اطلاعات را روی چند هارد دیسک ذخیره­سازی کنند. در این روش، داده­ها، پشت سرهم به قسمت­هایی شکسته و در چند هارد خواهند شد. در این روش، امکانی فراهم شد که همراه با بهبود کارایی، ظرفیت ذخیره داده­ها بیشتر بشود. اگر از این سیستم برای ذخیره اطلاعاتی استفاده می­کنید که اکنون دچار مشکل شده و اطلاعات خود را از دست داده­اید، می­توانید با استفاده از خدمات دیتاریکاوری ایران، اقدام به بازیابی اطلاعات هارد Raid نمایید.

پیاده سازی سیستم Raid

پیاده­سازی Raid مانند خیلی از فناوری­های دیگر، به هردو صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ممکن است. البته پیاده­سازی سخت افزاری این سیستم، سرعت و پایداری بهتری خواهد داشت. فقط در صورت کمبود امکانات و بودجه یا اینکه بنا باشد روی سیستم پشتیبان پیاده­سازی شود نه سیستم اصلی، فقط در چنین حالت هایی پیاده­سازی نرم افزاری را پیشنهاد می­کنند. در پیاده­سازی نرم‌افزاری، BIOS مسئول پیاده­سازی سیستم Raid خواهد بود و در شیوه پیاده­سازی سخت‌افزاری،Raid Controller ها این کار را انجام خواهند داد. اما کارایی مدل­های سخت افزاری بیشتر از مدل­های نرم افزاری است. هارد دیسک‌هایی که به یکدیگر متصل شده­اند مانند آرایه  هستند. هر یک از هاردهای این سیستم، بعنوان یک عضو آرایه شناخته می­شوند و باتوجه به چگونگی اتصالشان به هم، در سطحی به نام RAID level قرار داده می­شوند.

معمولاْ در پیاده­سازی سیستم Raid، افزایش ظرفیت یکی از اهداف مهم است. برای مثال اتصال دو عدد هارد می‌تواند واحد ذخیره ­سازی با ظرفیت بالا ایجاد کند. می­توان گفت دومین دلیل بکارگیری این فناوری، بهبود کارایی سیستم است. مثلا درمورد دو هارد دیسکی که به هم متصل شده و ظرفیت بالاتری ایجاد کرده بودند این­ها یک حافظه را شکل می­دهند. بنابراین کنترلر قادر خواهد بود اطلاعات را دو بخش کرده و هر بخش را درون یک هارد دیسک ذخیره کند. با چنین تکنیکی، کارایی خواندن و نوشتن سیستم دوبرابر خواهد شد.

دلیل سوم استفاده از این تکنولوژی، امنیت است. به عبارت دیگر به دلیل این که داده­ها روی دو یا چند عدد هارد ذخیره شده ­اند اگر یکی از هارد ها دچار اختلال شود، شما می­توانید توسط هارد دیگر، به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. با این وجود درصورتی که در تنظیمات به مشکل برخورد کردید یا به هر دلیلی اطلاعات خود را از دست دادید می­توانید برای ریکاوری اطلاعات Raid از خدمات مرکز ریکاوری اطلاعات Raid دیتاریکاوری ایران استفاده کنید.

پیاده سازی سیستم Raid

سازماندهی Raid و تکنیک­های مورد استفاده

دو روش جهت سازماندهی Raid در نظر گرفته می­شوند. روش اول قراردادن داده­ها در آرایه  توسط تکنیک‌های parity، striping و mirroring. روش دوم پیاده­سازی فناوری Raid  که در برگیرنده پیاده­سازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است. تکنیک Striping به تقسیم اطلاعات به قسمت­هایی دارای سایز مشخص، و پس از آن نوشتن به ترتیب در هارد دیسک‌ها می­ گویند.

تکنیک استریپینگ موجب بیشتر شدن فضای ذخیره­سازی خواهد شد. تکنیک Mirroring جهت نوشتن یک کپی از داده­ها به صورت همزمان روی چند هارد اطلاق می شود. تکنیک میرورینگ موجب افزایش امنیت و جلوگیری از پاک شدن اطلاعات خواهد شد. در تکنیک Parity درست مانند تکنیک Striping داده ­ها به قسمت­های مساوی تقسیم می‌شوند. علاوه بر این یک کد parity (توازن) تولید شده و درون یک یا چند عدد هارد نگهداری می شود. تکنیک پریتی برای سیستم Raid این امکان را فراهم می­کند که اگر داده­های هارد دچار مشکل شدند، اطلاعات را بازسازی نماید.

ریکاوری اطلاعات Raid

فرآیند عملکرد یک هارد، پیچیده است و خودش زیر مجموعه ­های زیادی دارد. بنابراین سیستم Raid که از اتصال چندین هارد تشکیل می­شود به مراتب دارای پیچیدگی­های بیشتری خواهد بود. به همین دلیل بازیابی اطلاعات هارد Raid یک کار تخصصی و نیازمند استفاده از ابزارهای پیشرفته توسط کارشناسان این حوزه است.

باتوجه به این که چه مشکلی برای سیستم پیش آمده، روش­ها و راه حل­های گوناگونی وجود دارد. اما با دستگاه­های پیشرفته گران­ قیمت و حرفه‌ای که در اختیار دیتاریکاوری ایران قرار دارد، تمامی مشکلات قابل حل هستند و کل اطلاعات Raid به خوبی ریکاوری خواهند شد. اگر داده­ های ارزشمندی را از دست داده­اید و به آن­ها نیاز دارید، به هیچ وجه، از نرم افزار های رایگانی که با عنوان نرم افزارهای ریکاوری در اینترنت موجود هستند استفاده نکنید. زیرا این نرم افزارها نه تنها توانایی ریکاوری اطلاعات Raid را ندارند بلکه اطلاعات شما را در خطر حذف همیشگی قرار خواهند داد. همچنین هارد خود را به یک فرد بی­تجربه و بدون تخصص نیز نسپارید. زیرا کوچکترین اشتباه در فرآیند ریکاوری می­تواند باعث از دست رفتن همیشگی داده­ های شما بشود.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد Raid

مرکز ریکاوری اطلاعات Raid

با بروز شدن تکنولوژی معمولا استفاده از سیستم های کامپیوتری برای ذخیره و حفظ اطلاعات روز به روز در حال توسعه است و از آن جایی که تمامی اطلاعات ذخیره شده برای کاربران بسیار با ارزش هستند از این رو حفظ این اطلاعات هم باید بسیار دقت شود. با استفاده از تکنولوژی هارد (رید)Raid در دخیره سازی اطلاعات باید بگوییم که افزایش کارایی دلیل دیگری برای استفاده از این تکنولوژی است. دو هارد دیسک به هم متصل شده و یک حافظه را تشکیل می‌دهد. در این حالت کنترلر می ‌تواند داده ‌ها را به دو قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را در یک هارد دیسک قرار دهد؛ با این عمل، کارایی سیستم ذخیره سازی برای خواندن و نوشتن اطلاعات دو برابر می‌گردد و امنیت را برای اطلاعات کاربران فراهم می‌سازد. به این ترتیب  اطلاعات بر روی دو و یا چند هارد دیسک نوشته شده و در صورتی که یکی از دیسک ‌ها با مشکل مواجه گردد، همچنان اطلاعات توسط هارد دیسک دیگر ، قابل دسترس است و به علت این که تمامی اطلاعات می تواند که مهم باشد و با از دست دادن اطلاعات ممکن است دچار مشکلاتی شوید از همین رو و در صورت وجود مشکلاتی در این هارد دیسک ها مراکزی وجود دارد که اطلاعات موجود آن را می توانند که حفظ کنند مراکز خدمات دیتاریکاوری ایران که با استفاده از برترین متخصص ها تمامی مشکلات مربوط به اطلاعات هارد (رید) Raid را در سریع ترین زمان برطرف و به بازیابی اطلاعات هارد Raid اقدام کنند.

هزینه ریکاوری اطلاعات Raid

کاملا طبیعی است که تمامی اطلاعاتی که در هارد دیسک ها فلش ها و انواع ذخیره ساز ها ذخیره می کنیم تماما با ارزش و مهم هستند و در صورت از بین رفتن این اطلاعات ممکن است که دچار مشکلاتی شویم اطلاعات ذخیره شده در هارد رید ها معمولا با وجود این که در چند دیسک ذخیره می شوند امنیت بالایی را دارند و از همین رو  یک گزینه ایده ال و مناسب برای وب سرورها و سرورهای ذخیره ساز (Storage Servers) هستند اما ممکن است که با شکستن رید و یا خرابی و حذف تمامی فایل اطلاعات موجود از بین برود. اما برای رفع این مشکل و برای بازیابی تمامی اطلاعات مراکز بازیابی اطلاعات هارد (رید) Raid ابتدا بدون ریسک مشکل را ارزیابی می کنند و سپس با اتکا به دانش و تجربه و مهارت تعمیر و بازیابی اطلاعات هارد Raid با کوتاه ترین و سریعترین و امن ترین راهکار ریکاوری اطلاعات Raid را انجام می دهند. مرکز دیتاریکاوری ایران در واقع با داشتن مهندسین مجرب و آگاه به عنوان تنها مرکز بازیابی اطلاعات هارد Raid می باشد که خدمات هارد (رید) Raid را با بهترین کیفیت ارائه می دهد.

 

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

 

درباره هارد رید RAID گفتیم که از ترکیب چندین هارد دیسک فیزیکی بوجود آمده که نام این هارد در واقع برگرفته از حروف اختصاری عبارت Redundant Array of Independent Disks است. اطلاعات به شکل درستی در دیسک ها محافظت می شوند اما ممکن است که این اطلاعات بر اثر بی دقتی و یا عوامل دیگر دچار مشکل و یا از بین بروند قبل از هر اقدامی بهتر است که برای بازیابی اطلاعات هارد Raid به مرکز بازیابی اطلاعات هارد Raid که با استفاده از تخصصی ‌ترین سرویس ‌های پیشرفته‌ ترین تجهیزات انجام می ‌پذیرد. این مرکز تخصصی ریکاوری اطلاعات Raid ، به دلیل بهره‌مندی از به‌ روز ترین ابزار آلات بازیابی و نیز جذب نیروی کار آمد و متعهد، قادر به پشتیبانی و بازیابی تمامی هارد ها است قیمت بازیابی اطلاعات هارد Raid در این مرکز بسیا مناسب است و این هزینه بازیابی اطلاعات هارد Raid بی شک ارزش باز گرداندن اطلاعات تان را دارد.

    برای این نوشته 40 نظر ثبت شده است

      1. با سلام
        هزینه ریکاوری به المان های مختلفی بستگی داره و تنها با دونستن تعداد دیسک ها نمی توان نظری در این خصوص ارائه کرد. شما می تونید با شماره 02188936489 داخلی 1 تماس بگیرید و در رابطه با هزینه ریکاوری اطلاعات لازم رو پرس و جو کنید.از کنار سایت هم میتونید با کلیک کردن روی ایکون واتس اپ مستقیم با پشتیبانی 24 ساعته ما صحبت کنید

    1. سلام روز بخیر هارد Raid سازمان ما آسیب دیدن خواستم بدونم امکان بازیابی فوری هم در دفتر شما محیا هست یا خیر؟

      1. با سلام
        دوست عزیز شما می تونید برای ریکاوری فوری و تعیین وقت قبلی با شماره تماس 02188936489 داخلی 1 تو ساعات اداری با همکاران ما تماس بگیرید

    2. هاردهای SAS بنده که تو سرور ازشون استفاده کرده بودم دچار بدسکتوری شدن و سیستم از کار افتاده می خواستم بدونم اطلاعاتشون قابل بازیابی مجدد هستند؟

      1. با سلام
        بله امکان بازیابی اطلاعات وجود داره و شما می تونید دستگاهتون رو برای ریکاوری به دفتر ما ارسال کنید.

    3. سلام
      ممنون از سایت خوبتون نوع Raid اجرا شده برای هاردها تاثیری در بازیابی اطلاعات داره؟

      1. با سلام
        بله امکان بازیابی اطلاعات وجود داره و شما می تونید دستگاهتون رو برای ریکاوری به دفتر ما ارسال کنید.

    4. من دو تا هارد دیسکم باهم در Raid5 هستن، الان فکر می کنم هر دوشون به خاطر نوسانات برق آسیب دیدن الان امکان ریکاوری وجود دارد؟

      1. با سلام
        دوست عزیز قبل از بررسی و چکاپ هارد دیسک هاتون نمیشه نظری در این خصوص داد ولی اگر هاردها کاملا نسوخته باشند امکان تعمیر و یا ریکاوری اطلاعات وجود دارد.
        شما می تونید هاردهاتون رو برای چکاپ رایگان به دفترمون بیارید تا پس از بررسی در این خصوص نظرات دقیق تری ارائه کنیم.

      1. با سلام
        دوست عزیز عملیات ریکاوری یکسری سخت افزار و نرم افزار مخصوص خودش رو داره که نتایج بدست آمده از اسکن مموری دیوایس ها با این تجهیزات قابل قیاس با نرم افزار های ریکاوری موجود در نت نیست که ما در دفترمون از این تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری ویژه ریکاوری بهره می بریم.

      1. با سلام
        هزینه ریکاوری به المان های مختلفی بستگی داره ،شما می تونید با شماره 02188936489 داخلی 1 تماس بگیرید و در رابطه با هزینه ریکاوری اطلاعات لازم رو پرس و جو کنید.از کنار سایت هم میتونید با کلیک کردن روی ایکون واتس اپ مستقیم با پشتیبانی 24 ساعته ما صحبت کنید

      1. با سلام
        زمان لازم برای ریکاوری هارد ها به موراد زیادی بستگی داره، از جمله به حجم فایل ها ، سالم یا خراب بودن هارد ، مدل هارد و… . نمیشه بدون دانستن این اطلاعات در این زمینه نظری داد.

      1. سلام با شماره 02188936489 داخلی 1 تو ساعات اداری میتونید با همکاران ما در تماس باشید
        از کنار سایت هم میتونید با کلیک کردن روی ایکون واتس اپ مستقیم با پشتیبانی 24 ساعته ما صحبت کنید

    5. سلام
      وقت بخیر .هاردهای raid شده عکاسی بنده متاسفانه آسیب دیدن .چون فیلمهای مشتریان توش سیو شده بود بنابراین مجبورم همه داده های حذف شده رو بازیابی کنم و از طرفی چون فیلم ها اکثراً خصوصی هستند پس امنیت اطلاعات ریکاوری شده خیلی برام اهمیت داره .می خواستم بدونم امکان ریکاوری در محل و یا ریکاوری با حضور مشتری وجود داره؟

      1. با سلام
        دوست عزیز بازیابی اطلاعات فرآیند زمانبری هست و گاها بیش از 10 ساعت زمان میبره بنابراین شما می تونید هاردتون رو تحویل بدید تا ما برای ریکاوری در داخل دستگاه قرار بدیم و زمانی که ریکاوری تکمیل شد یک هارد اکسترنال برای ذخیره اطلاعات بازیابی شده بیارید تا اطلاعات در حضور شما روی هارد خودتان سیو شود.

    6. سلام خسته نباشید
      من تو سیستم خانگیم دو تا هاردم رو با هم رید5 کرده بودم ولی هارد ها رو شماره گذاری نکرده بودم . چند وقت پیش بنا به دلایلی مجبور شدم هارد ها رو از سیستم جدا کرده و مجدد سوار کنم .که متاسفانه جاهاشون بهم خورد و نظم آرایه از دست رفت الان همه چی بهم ریخته می خواستم بدونم الان همه اطلاعاتم از بین رفته؟امکان بازیابیشون هست؟

      1. با سلام
        بله دوست عزیز امکان ریکاوری وجود داره و شما می تونید دستگاهتون رو برای بررسی رایگان و ریکاوری اطلاعات به دفتر ما ارسال کنید.

    7. وقت بخیر اطلاعات سرور شرکت که متشکل از سه هارد که با هم در raid 0 بودن از بین رفتن .بعد من خودم یک دور اطلاعات رو ریکاوری کردم ولی نتیجه بدست اومده چندان رضایت بخش نبود حالا اگر برای ریکاوری مجدد خدمت شما بیارم امکان بازیابی تمامی اطلاعات وجود داره یا نه؟

      1. سلام وقت به خیر
        با شماره 02188936489 داخلی 1 تماس بگیرید ببینیم شرایط ریکاوری شما به چه صورت بوده راهنمایی تون میکنیم

    8. سلام
      سیستم من دو سه روزه بوت نمیشه مشکل از چی می تونه باشه ؟ ممکنه کل هاردهام آسیب دیده باشن؟

      1. با سلام
        بوت نشدن سیستم دلایل مختلفی داره و نمیشه بدون داشته اطلاعات کافی در این زمینه نظر داد
        بنابراین شما می توانید سیستمتون رو جهت چکاپ رایگان به دفترمون ارسال کنید تا بتونیم پس از بررسی نظر قطعی در این زمینه بدهیم

    9. سلام روز بخیر
      ببخشید من حدود 2 تربایت در هاردهای Raid5 شده ام داشتم .می خواستم بدونم در بازیابی اطلاعات اگر حجم داده های از دست رفته زیاد باشه تاثیری در کیفیت اطلاعات ریکاوری شده خواهد داشت؟

      1. سلام وقتتون به خیر
        نه مشکلی با حجم نیست اگه اطلاعات به صورت سالم دیده بشه رو دیوایس شما در رابطه با حجمشون مساله ای وجود نداره

    10. سلام
      روز بخیر
      من دیسک های مجموعه raidسیستمم رو سهواً جابه جا کردم الان همه چی بهم ریخته الان باید چیکار کنم؟

      1. با سلام
        سعی کنیددر اولین فرصت هاردهاتون رو برای بازیابی اطلاعات و تنظیمات مجدد به دفتر ما بیارید تا پس از چکاپ و بررسی اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم

    11. سلام وقت بخیر
      برای ریکاوری Raid حتما باید دستگاه رو به دفترتون بیاریم یا ریکاوری در محل هم ممکن هست؟

      1. سلام وقت به خیر
        دوست عزیز باید حتما دستگاه رو برامون بیارید با توجه به تجهیزاتی که لازم داره و زمانی که میبره توی محل شما امکان پذیر نیست متاسفانه

    12. سلام وقت بخیر من از تکنولوژی raidدر سرور سازمانمون استفاده می کنم . یه مشکلی در سیستم بروز کرده بود و بنده مجبور به بازچینی آرایه ها شدم الان ولی متوجه شدم کل اطلاعاتم از بین رفته .آیا این اطلاعات قابل ریکاوری هستند؟

      1. با سلام
        دوست عزیز با توجه به اینکه آرایه ها اولیه از بین رفتن ممکنه بخشی از اطلاعاتتون،اگر هم بازیابی بشن غیر قابل استفاده باشند ولی بخش اعظمی از اطلاعاتتون قابل ریکاوری هستند.

    13. سلام
      ببخشید من Raid سیستمم رو که مشکل پیدا کرده بود و اطلاعاتش بالا نمی یومدو مجبور شدم اسکن دیسک کنم. حالا وضعیت بدتر شده امکان بازیابی اطلاعاتش وجود داره؟

      1. دوست عزیز شما می تونید دستگاهتون رو برای چکاپ رایگان و بازیابی اطلاعات به دفتر ما ارسال کنید،چون قبل از بررسی و چکاپ نمیشه در خصوص مشکلی که براتون پیش اومده و اینکه امکان رفع مشکل بدون حذف اطلاعات وجود دارد یا خیر نظری داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برگشت به بالا