رفتن به محتوای اصلی
مشاوره 24 ساعته رایگان – 7 روز هفته
تعمیر هارد دیسک اکسترنال

گاهی اوقات بعد از مدت ها میخواهید از هارد قدیمی خود استفاده کنید اما هارد بدرستی عمل نمیکند و نیازمند تعمیر هارد اکسترنال خود هستید این مشکل میتواند علت های مختلفی داشته باشد از جمله محیط شرجی، ضربه خوردن و … اما نیاز به نگرانی نیست زیرا ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بتوانید بهترین کار را انجام دهید

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

هارد به صورت کلی  شامل هارد اینترنال و هارد اکسترنال است. هارد به منظور ذخیره کردن اطلاعات طراحی شده است. نحوه عملکرد هارد اینترنال و اکسترنال کاملا مشابه هم بوده و فقط در طراحی ظاهری و مواردی جزیی با هم تفاوت دارند. امروزه استفاده از هارد اکسترنال امری رایج بوده و بسیار پرُ کاربرد است. در صورتی که بخواهید اطلاعات خود را روی هاردی ذخیره کنید که بتوانید آن را جابه‌جا کرده و به دستگاه‌های مختلف وصل کنید، هارد اکسترنال بهترین گزینه است. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث آسیب دیدن هارد شده و ممکن است اطلاعات آن را از بین ببرد. اگر چنین اتفاقی روی داد، برای تعمیر هارد اکسترنال خود سریعا به مرکز دیتاریکاوری ایران مراجعه کنید تا با خیالی آسوده اطلاعات خود را دوباره به دست آورید.

تعمیر هارد دیسک اکسترنال

هارد اکسترنال در واقع همان هارد اینترتال بوده با این تفاوت که پوشش و پورت آن متفاوت است. هارد اینترنال دارای پورت‌هایی است که به مادربورد کامپیوتر و یا لپ تاپ وصل می‌شود ولی طراحی پورت هارد اکسترنال به صورت USB است تا از خارج دستگاه به سادگی به آن وصل شود. هارد‌های اکسترنال دارای ظرفیت‌های متفاوت هستند و کاربر با توجه به نوع اطلاعاتی که ذخیره می‌کند باید هارد مناسب آن داشته باشد. هرچه ظرفیت هارد بیشتر باشد، وزن آن نیز سنگین‌تر خواهد بود. چون برای داشتن ظرفیت بیشتر هارد اکسترنال، در ساختار هارد دیسک گردان بیشتری قرار می‌دهند و این امر موجب سنگین شدن هارد می‌شود. از طرفی هرچه ظرفیت هارد بیشتر باشد، سرعت هارد در حالت کلی کمتر خواهد شد.

هارد اکسترنال در ظرفیت‌های بالا دارای سرعت  5400 دور در دقیقه است و در حجم‌های پایین سرعت هارد 7200 دور در دقیقه خواهد بود. اگر دارای اطلاعاتی با حجم‌های بالا هستید قطعا باید از هارد اکسترنال با ظرفیت بالا استفاده کنید. اما اگر حجم ذخیره اطلاعاتتان کم است استفاده از هارد اکسترنال با حجم پایین کفایت می‌کند. در ظرفیت کم هارد اکسترنال، همانطور که گفتیم سرعت پردازش و خواندن اطلاعات زیاد است.

مزیت هارد اکسترنال در برابر هارد اینترنال آن است که، هاردهای اینترنال در اثر ضربه بسیار آسیب‌پذیر بوده و امکان خراب شدن آنها بیشتر است و هم‌چنین طول عمر محدودتری نسبت به هاردهای اکسترنال دارند. در ضمن برای انتقال اطلاعات و همراه داشتن آنها نیز، هارد اکسترنال مناسب است.

هاردهای اکسترنال دارای یک کابل USB  و کابل رابط بوده که به وسیله آن به سیستم‌های مختلف وصل می‌شوند. هم‌چنین برخی از آنها دارای آداپتور هستند و برق آنها جدای از سیستم تامین می‌شود. اما در برخی دیگر، برق هارد اکسترنال از طریق همان کابل USB که به سیستم متصل است، تامین می‌گردد.

انواع هارد دیسک اکسترنال

هارد دیسک‌های اکسترنال، حافظه‌های خارجی هستند که از 500 گیگابایت تا چندین ترابایت در بازار وجود دارند. تفاوت این‌ هارد با هاردهای اینترنال این است که پوشش و پرت متفاوتی دارد. درواقع به عکس پورت‌های هارد اینترنال که برای اتصال به مادربورد طراحی شده‌اند پورت‌های هارد اکسترنال برای اتصال به پورت USB کامپیوتر ساخته شده است. به‌سادگی می‌توان یک هارد اینترنال را به هارد اکسترنال تبدیل کرد. از لحاظ سرعت، نیز هاردهای اکسترنال شرکت‌های مختلف با هم فرق دارند. البته سرعت به حجم کلی هارد نیز بستگی دارد. در هاردهای با ظرفیت بالا، معمولاً سرعت 5400 و در هاردهای با ظرفیت متوسط و کمتر، سرعت 7200 دور در دقیقه وجود دارد. هاردهای اکسترنال را در دو مجموعه کلی SSD و HDD نیز می‌شناسند. هاردهای اکسترنال از نظر کابل و پورت و دارا بودن یا نبود آداپتور و … نیز دارای انواع مختلفی هستند که بررسی تخصصی‌تر آن‌ها در این مختصر نمی‌گنجد.

در هارد SSD، جابجایی اطلاعات با سرعت بیشتری انجام می‌شود و معمولاً هم گران‌قیمت‌تر است و هم حجم کمتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یعنی با مبلغی که برای هارد SSD می‌پردازید می‌توان یک هارد HDD با ظرفیت بالاتر خریداری کرد. البته احتمال خرابی در هاردهای HDD بیشتر است.

انواع هارد دیسک اکسترنال

تعمیر هارد دیسک اکسترنال

شایان توجه است که تعمیر هارد دیسک اکسترنال با تعمیر سایر هاردها متفاوت است. البته مشکلاتی که برای هارد دیسک اکسترنال پیش می‌آید هم تفاوت‌هایی با دیگر انواع هارد دارد. توجه نمایید تعمیر هارد دیسک اکسترنال یک کار کاملاً تخصصی و حرفه‌ای است که نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. به همین دلیل باید از سپردن هارد به افراد بی‌تجربه با اینکه خودتان اقدام به تعمیر کنید، خودداری نمایید. نگران هزینه نباشید، قیمت تعمیر هارد دیسک اکسترنال بسیار ناچیز است و با پرداخت این مبلغ اندک می‌توانید از تخصص مهندسی با تجربه مرکز تعمیر هارد استفاده کنید. این مرکز مجهز به بهترین ابزارها می‌باشد و از بهترین تکنیک‌ها و نرم‌افزارها نیز توسط مهندسین این مراکز استفاده می‌شود تا خدمات بهتری به مشتریان ارائه شود.

قیمت تعمیر هارد دیسک اکسترنال

در زمان آسیب دیدن هارد، به دلیل آنکه اطلاعات موجود روی آن برای کاربر اهمیت دارد، برای بازیابی اطلاعات خود اقدام خواهد نمود. در بسیاری از موارد بازیابی اطلاعات هارد آسیب دیده غیر ممکن است زیرا باید در ابتدا، تعمیر هارد اکسترنال انجام شود و سپس داده‌های آن بازیابی گردد.

تعمیر هارد دیسک اکسترنال همانگونه که مشخص است امری کاملا تخصصی بوده و باید برای اطمینان از نتیجه مطلوب کار، به مرکزی تخصصی در این زمینه مراجعه کرد. دیتاریکاوری ایران با داشتن فعالیت زیاد و تخصصی در رفع انواع مشکلات هارد، مرکزی معتبر بوده و تکنسین‌های مجرب این مرکز، هارد اکسترنال شما را ابتدا ارزیابی کرده و میزان آسیب وارد شده به آن را مشخص می‌کنند و سپس با توجه به آن، در زمان تعیین شده به تعمیر هارد اکسترنال پرداخته و نهایتا تمامی اطلاعات روی آن را بازیابی می‌کنند و دوباره آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

دلایل آسیب دیدن هارد اکسترنال

حال که تا حدودی با هارد اکسترنال آشنا شدید، توضیح مختصری در باره دلایل آسیب دیدن آن خواهیم گفت، تا در صورت بروز این حوادث برای تعمیر هارد اکسترنال خود، آگاهی بیشتری داشته و روشی مطمئن انتخاب کنید. برخی از این موارد به شرح زیر است:

اگر هارد دچار ضربه و یا شوک شود احتمال زیاد اطلاعات آن نیز از بین خواهد رفت و خسارات زیادی برای کاربر وارد خواهد کرد. هم‌چنین اگر هارد اکسترنال را در مکانی مرطوب و یا خیس قرار دهید و یا مایعات روی آن بریزد به هارد صدمات زیادی وارد می‌شود و منجر به پاک شدن اطلاعات آن می‌گردد. قطعی برق و نوسانات برق نیز از موارد آسیب دیدن هارد هستند. اگر در زمان استفاده از هارد اکسترنال و اتصال آن به سیستم، به طور نگهانی آن را از دستگاه جدا کنید به هارد آسیب زده و اطلاعات آن پاک و یا ناپدید خواهد شد. ویروس‌ها و بدافزارها نیز از دیگر مواردی هستند که صدمات جدی به هارد وارد کرده و اطلاعات موجود روی ان را نابود خواهند کرد.

اگر در اثر هر یک از موارد فوق و یا موارد دیگر هارد اکسترنال دچار آسیب شد، برای تعمیر هارد دیسک اکسترنال و بازیابی اطلاعات باید به دیتاریکاوری ایران مراجعه کنید. این مرکز با کمک متخصصین حرفه‌ای خود در اسرع وقت هارد اکسترنال شما را تعمیر کرده و اطلاعاتتان را همانند روز اول به شما تحویل خواهند داد.

دلایل آسیب دیدن هارد اکسترنال

حفاظت اطلاعات هارد دیسک اکسترنال

پیش از این که با خرابی هارد مواجه شوید بهتر است نکاتی را رعایت نمایید تا اطلاعات شما از دست نروند. اما در صورتی که با سناریوهای خرابی هارد یا از دست رفتن اطلاعات نیز مواجه شدید و حتی پس از تعمیر و بازیابی اطلاعات، باز هم به فکر حفاظت اطلاعات خود باشید. نکته اول این که اگر اطلاعات شما پاک شده‌اند، اطلاعات جدید در هارد ذخیره نکنید زیرا احتمال از دست رفتن دائمی اطلاعات گذشته افزایش می‌یابد. نکات دیگری نیز در ادامه ذکر می‌شوند که بهتر است همیشه رعایت شوند تا از تعمیر هارد اکسترنال خود پیشگیری کنید.

  • مراقب باشید که هارد دیسک اکسترنال را در نزدیکی مایعات قرار ندهید و حداقل فاصله را حفظ کنید.
  • وسایل گرمازا نیز ادوات دیجیتال را خراب می‌کنند. مراقب باشید هارد دیسک اکسترنال را در نزدیکی لوازم گرمازا مانند بخاری، انواع هیتر ها و امثال این‌ها نگذارید.
  • رطوبت و گردو غبار نیز اگر به داخل پوشش هارد دیسک نفوذ کنند می‌توانند موجب خرابی آن شوند. توصیه می‌شود هارد دیسک اکسترنال را در فضاهای پر از گرد و غبار و رطوبت نگذارید.
  • به دلیل این که بیشتر مشکلاتی که برای هارد دیسک ایجاد می‌شوند لازم است که تمهیداتی بیندیشید تا از چنین اتفاقاتی ممانعت به عمل آورید. بهترین کار برای این هدف، استفاده از کیف‌های محافظ و ضربه‌گیر است.
  • هارد دیسک اکسترنال به‌راحتی قابل جابجایی است و دقیقاً به همین منظور استفاده می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود تمهیداتی بیندیشید تا افراد به‌صورت غیر مجاز نتوانند به هارد دیسک اکسترنال شما دسترسی داشته باشند.
  • به‌صورت دوره‌ای از اطلاعات خود پشتیبان گیری نمایید.
  • گوگل درایو نیز مکان مناسبی برای ذخیره‌سازی اطلاعات مهم است تا بدین ترتیب حتی از طریق سیستم‌های دیگر نیز بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

مشاوره رایگان دیتاریکاوری ایران (24ساعته)

قبل از هر اقدامی، برای بازیابی اطلاعات یا تعمیرات خود از ما راهنمایی بخواهید.

جهت ارسال پیام یا تماس روی مستطیل مد نظر ضربه بزنید

 

مرکز تعمیر هارد دیسک اکسترنال

در بخش‌های پیشین این نکته مشخص شد که در صورت از بین رفتن اطلاعات ارزشمند شخصی و کاری افراد از روی هارد اکسترنال، استرس و نگرانی زیادی برای کاربر داشته و احتمال دارد پیامدهای سنگینی برای او داشته باشد. در این شرایط دشوار، مطمئن‌ترین روش برای تعمیر هارد اکسترنال و بازیابی اطلاعات از دست رفته خود، تماس با مرکز تعمیر هارد اکسترنال دیتاریکاوری ایران است.

این مرکز دارای کادری با تجربه و با تعهد کاری بالا است. متخصصان و مهندسان دیتاریکاوری ایران با بهره‌گیری از دانش خود و در اختیار داشتن ابزارهای پیشرفته و تکنولوژی‌های به روز و نیز نرم افزارهای تخصصی، تعمیر هارد دیسک اکسترنال شما را در کوتاهترین زمان انجام داده و سپس اطلاعات روی هارد را بازیابی می‌کنند.

با تجربه بالای متخصصین این مرکز داده‌های هارد اکسترنال به طور کامل و بدون کم و کاستی بازیابی شده و دوباره به شما تحویل داده خواهد شد. به دلیل کیفیت بالای کار در مرکز تعمیر هارد دیسک اکسترنال دیتاریکاوری ایران، کاربر با اطمینان خاطر تعمیر هارد اکسترنال خود را به دست افراد حرفه‌ای این مرکز سپرده و در زمانی کوتاه دوباره اطلاعات خود را به دست خواهد آورد.

    برای این نوشته 40 نظر ثبت شده است

    1. من یه هارد اکسترنال Seagate مدل GoFlex usb 2.0 دارم که الان یه مدته به هر سیستمی (لپ تاپ ، کامپیوتر ،….) که وصل میکنم ، چندتا بوق پشت سر هم میزنه و بعد چراغ روی هارد روشن میشه اما دستگاه نمیشناستش مشکل از چیه؟

      1. با سلام دلایل زیادی می تونه داشته باشه از جمله خخرابی کابل usb یا هد هارد و… شما می تونید هاردتون رو برای چکاپ رایگان به دفتر ما بیارید تا پس از چکاپ پاسخ دقیقتری ارائه کنیم.

    2. سلام وقت بخیر می خواستم حضوری با مهندسینتون مشورت کنم چه ساعاتی می تونم به شرکتتون مراجعه کنم؟

      1. با سلام
        دوست عزیز شما می تونید برای هماهنگی به صورت 24 ساعته و از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره تلفن های درج شده در بالای صفحه تماس حاصل نمایید.

    3. سلام روز بخیر
      من وقتی هاردم رو به سیستم وصل می کنم صدای تق تق مانندی ازش به گوش می رسه .ممکنه یکی از قسمت های داخلیش شکسته شده باشه؟

      1. با سلام
        صدای تق تق دلایل زیادی داره از جمله ضربه دیدن و یا جریان نامناسب برق که شما می تونید برای اطمینان از میزان خرابی و دلیل بروز مشکل هاردتون رو برای چکاپ رایگان به دفتر ما بیارید

      1. با سلام
        نسبت به مدل هارد متفاوت هست باید مدل هارد رو بفرمایید تا نظرقطعی بدیم. شما می تونید با شماره تلفن های درج شده در بالای صفحه به صورت 24 ساعته در واتساپ یا تلگرام با همکارانمون در ارتباط باشید و پرسشتون رو در این زمینه باهاشون در میون بذارید.

    4. سلام هارد اکسترنال بنده خیلی سخت به سیستم وصل میشه و اطلاعات رو با سرعت خیلی خیلی کم باز می کنه مشکل از چی می تونه باشه ؟

      1. با سلام
        بیشتر هارد دیسک های که مشکل کند شدن دارند قابل بازیابی و تعمیر هستند. کندی هارد دلایل زیادی دارد که باید توسط متخصص تشخیص داده شود. پیشنهاد می کنم در اولین فرصت هاردتون رو برای چکاپ رایگان به دفتر ما بیارید تا دلیل کند شدن اون رو شناسایی کرده و به رفع این مشکل اقدام کنیم.

    5. سلام وقت بخیر
      من یک هارد اکسترنال سیلیکون پاور دارم که بعضی از فرمت ها رو شناسایی نمی کنه و نمی تونم روش این فرمت ها رو کپی کنیم .چطور می تونم این مشکل رو حل کنم؟

    6. اگه هارد اکسترنال پریمیوم که قابلیت رمز دارد فرمت شود نرم افزارهای داخلش هم از بین می رود یا نه؟

    7. سلام
      هارد اکسترنال بنده زمانی که به سیستم وصل نبود کمی چای روش ریخت الان می ترسم به سیستم وصلش کنم .مشکلی واسش پیش میاد؟

      1. با سلام
        اگر مایع ریخته شده امکانش هست که به داخل هارد نفوذ کرده باشه بهتره چند روزی صبر کنید تا داخل هارد کاملا خشک شود و بعد اقدام به استفاده از آن نمایید.

      1. با سلام
        هارد اکسترنال یه دستگاه حساسی هست و اینکه در هر بار روشن و خاموش کردن دستگاهتون لاجراً جریان برق به هارداکسترنال هم وصل و قطع میشه و این مساله باعث از دست رفتن کیفیت و کاهش عمر هارد خواهد شد.

      1. با سلام
        هارد شما ضربه دیده ولی برای اینکه بدونیم به کدوم بخشش آسیب رسیده حتما در اولین فرصت هاردتون رو بیارید دفتر ما تا پس از چکاپ رایگان در رابطه با میزان خرابی نظر قطعی رو اعلام کنیم.

    8. سلام و خسته نباشید.من یه هارد وسترن دیجیتال دارم که در سیستم راحت شناسایی و باز میشه و فایلارو نمایش میده ولی وقتی میخوام کپی یا دیلت کنم سیستم و هارد هنگ میکنن.مشکل از چیه؟

      1. با سلام
        این ایراد در این نوع هارد دیسک ها بسیار شایع هست . شما هاردتون رو در اولین فرصت به دفتر ما بیارید که ما ابتدا سعی می کنیم هارد رو بدون آسیب زدن به اطلاعاتتون تعمیر کنیم و اگر نشد سعی می کنیم پس از تعمیر اطلاعاتتون رو بازیابی کنیم . پس نگران از دست رفتن اطلاعاتتون نباشید.

      1. با سلام
        دوست عزیز پیشنهاد می کنم از دستکاری هاردتون جداً خود داری کنید و هاردتون رو برای چکاپ رایگان و تعمیر و ریکاوری به دفترمون بیارید .

    9. سلام خسته نباشید هارد اکسترنال بنده مدل Innov8سیگِیت با ظرفیت ۸ ترابایتی هستش و دچار بدسکتوری شده ولی نمی دونم بدسکتوری نرم افزاری هست یا سخت افزاری چطوری می تونم مطمئن شم؟

      1. با سلام
        شما می تونید برای چکاپ رایگان دستگاهتون رو به دفتر ما بیارید تا مطمئن بشیم مشکل از چیه و هاردتون رو تعمیر کنیم.

    10. سلام ببخشید به نظرتون قبل از روشن کردن سیستم، هارد اکسترنال رو وصل کنیم بهتره یا بعد از بالا اومدن ویندوز؟

      1. با سلام
        بله دوست عزیز قابل تعمیر هست ولی پیشنهاد می کنم حتما برای چکاپ رایگان ، دستگاهتون رو به دفتر ما بیارید تا مطمئن بشیم مشکل از چیه و هاردتون رو تعمیر کنیم

    11. خسته نباشید
      ببخشید من یه هارد اکسترنال دارم که موقع اتصال به سیستم صداهای عجیبی ازش شنیده میشه .این مشکل از چیه؟

      1. با سلام
        اگر منظورتون صدای تق تق مانند است باید بگوییم که در هارد دیسک های مکانیکی صدای تق تق عموماً مربوط به ” هد هارد دیسک ” بوده و این مشکل عموماً به دلایل متفاوتی از جمله ضربه خوردن و یا جریان برق نامناسب پیش میاد و اکثراً با تعویض هد رفع میشه

      1. با سلام
        بسته به نوع خرابی میشه در این زمینه اظهار نظر کرد .پیشنهاد می کنم در اولین فرصت با همراه داشتن هاردتون به دفتر ما تشریف بیارید تا ضمن بررسی و چکاپ رایگان نظر قطعی در این مورد رو عرض کنیم.

    12. وقت بخیر.من یه هارد سیلیکون پارو ارمور آ۸۰ دارم.با این که ضد ضربه است ایا بازهم استفاده از کیف لازمه؟

      1. با سلام
        دوست عزیز ضدضربه بودن دستگاه به این معنی نیست که دیگه به امنیت اون توجه نکنید بلکه به این معنیه که نسبت به مدلهای دیگر کمی مقاوم تر هستش و شما برای اطمینان از سالم موندن هاردتون حتما نکات ایمنی رو در رابطه با همین هارد های ضد ضربه هم رعایت کنید

    13. سلام خسته نباشید هارد اکسترنال بنده بعد از اینکه به تلویزیون وصلش کرده بودم از کار افتاده یعنی اصلا توسط سیستم شناسایی نمیشه. مشکل از چی می تونه باشه؟

      1. با سلام
        دلایل مختلفی ممکنه باعث بروز این مشکل بشه و برای پیدا کردن دلیل اصلی شما هم باید اطلاعات کافی در اختیار ما بذارید مثلا اینکه موقع اتصال چراغ هاردتون روشن میشه یا نه؟ و یا کامپیوتر عکس العملی در رابطه با شناسایی دستگاهتون انجام میده یا نه و… در اختیار ما بذارید تا بهتر راهنمایی کنیم .ولی پیشنهاد ما به شما اینه که در اولین فرصت جهت چکاپ رایگان دستگاهتون رو به دفتر ما بیارید تا پس از بررسی پاسخ دقیقتری ارائه بدیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برگشت به بالا